söndag, juni 25, 2006

Liseberg goes Playboy

Ja, igår va man på Liseberg. Med Antonia (aka Sparkle), som man då träffade för första gången.
Fy fan va kul det va! Vi köpte macthande kaninöron mä tiaror (som min mor förövrigt inte tyckte att jag passade i. Jävla kärring! Oxå därifrån Liseberg goes Playboy kommer ifrån, kaninöronen alltså), och så passade jag på å köpa min lillebrors födelsedagspresent. En vattenflaska som är levande reklam för Liseberg. Men han fyller 7, och tycks ha nån konstig förkärlek till vattenflaskor :S
Dessutom kommer han bli schlagerbög när han blir stor.
Vi hade i förväg bestämt att vi skulle åka Sagoslottet, den e bra å varva ner med när man börjar bli lite trött. Men va fan upptäcker vi inte när vi kommer fram till kön då?! Jo, att det numera är 13-års gräns på den, eftersom "detta är en barnattraktion", som man gärna ska åka i vuxet sällskap. Jo tjena! Hur många 13-åringar vill åka den med sin morsa?!
Men där kommer lillebrorsan in i bilden igen. Han är min biljett till Sagoslottet! *gnuggar händerna å skrattar elakt* Tänk att det va så att Gud ändå hade ett syfte med honom! Det hade jag aldrig trott.
Vi åt glass. Två gånger. Sparkle e glassnarkoman.
Dessutom ägde vi Farfarsbilarna! Kaninresan gjorde mig smått snurrig...
Balder åkte vi oxå, bäst som vanligt. Kanonen får man ta vid ett senare tillfälle.
Colorado åkte vi TRE ggr! Det var roligt, speciellt eftersom vi tävlade lite med nåra killar i en annan båt. Lång historia.
Inte vann man nåt heller... Håller med Sparkle att det nog va nåt fel på hjulen.
Sen att det va nåra jävla blodiglar som skulle stå å spela på MITT nummer så länge det bara gick vid vart enda hjul man gick till gjorde ju inte saken bättre! Tror fan att det inte vinner då, när man äntligen kommer fram...
Dagen får i alla fall högsta betyg, med klara utsikter för ännu ett möte innan hon beger sig ut i den stora världen - USA - ett år. Kommer sakna henne jättemkt. Hoppas att hon inte hamnar hos en amishfamilj bara, då kommer jag tycka synd om henne!

Dessutom, hett tips: Gruppen Amber Pacific, helt otroligt jävla bra! Låten Poetically Pathetic ligger då väldigt varmt om hjärtat. *Lovordar starkt*

Inga kommentarer: