tisdag, mars 30, 2010

Do what you want, 'cause a pirate is free!

Dags för ett rekord tror jag! För här kommer bilder på tårtorna som gjordes till mitt och mammas kalas för ett par veckor sedan. Har jag någonsin varit så här snabb med att visa något förrut?! :D Haha


Fyllda med chokladmousse med crisp, vaniljkräm och flufflig Dumlekolakräm. Det vart ju inte äckligt om man säger så ;) Eller jo, de där godisarna som användes till mustaschen...

Inspirationen hämtades från den här tårtan (som egentligen inte hittades på den hemsidan, utan i ett gamalt häfte från dem - med jag vet inte hur många år på nacken - som jag hittade i ett skåp här hemma; "Bjud på Barnkalas!" Supermoget, jag vet haha). Uppenbarligen var det inte mycket "originalet" som behölls för... den var ful :P Haha

Appråpå pirater och sjörövare (är det förresten ens nån skillnad på de två?) - hörde det här av mamma som hörde det i ett barnprogram (haha mogenhetsnivån på det här bara ökar!):
- Vad kallar man sjörövartvillingar?
- Piratkopior.
Haha.

Aye!

1 kommentar:

niffin sa...

Mmmwahhh, vilka coola tårtor! :)~~

"Piratkopior" XD