måndag, mars 21, 2011

Tonight my heart is wide open

Lite frågor angående min Thaik Away-restaurang har väckts, vilket har fått mig att börja tänka (för så mycket längre än just namnet hade jag inte kommit när jag delade med mig av mina planer) och jag har kommit fram till följande so far:

  • Tre restauranger kommer att öppnas; en i Göteborg, Kristianstad och Varberg vardera.
  • Leveranser kommer att vara möjliga till övriga delar av Sverige (speciellt Östergötland) - och kanske världen - i alla fall för speciellt utvalda personer. Jag litar på att ni vet vilka ni är. Jag kan dock inte garantera vilket skick leveransen kommer att vara i när den väl kommer fram, men exakt vad som gäller kring just detta kommer jag förtydliga mer när det blir aktuellt. Allt för att slippa tråkiga missförstånd, stämningar osv.
  • Visar det sig att behov/efterfrågan av fler restauranger finns kan dessa komma att öppnas. Östergötland (var, mer specifikt, är ännu oklart) har i så fall första tjing.
  • Naturligtvis kommer vi att leverera i sådana där lådor! Jag utgår igen från att ni förstår vad jag tänker på här. Annars får ni väl Googla på det. Också självklart är att vi kommer ha en awesome logga! Denna har det dock inte börjat filas på än, och därför är vi öppna för förslag.
  • Är man inte intresserad av själva maten (vilket jag har mer än full förståelse för!) kommer det högst troligen vara möjligt att beställa enbart lådorna. Jag kan i så fall nästan garantera att leveransen kommer att vara i bra skick. Märk väl att jag sa "nästan".

Såhär ser alltså planerna ut i dagsläget och mycket återstår naturligtvis fortfarande, men jag känner ändå att vi fått med det viktigaste i de här fem punkterna. Måste säga att det här känns otroligt bra faktiskt!

3 kommentarer:

Sarah sa...

Kristianstad ser väldigt mycket fram emot att samarbeta med Thaik Away :)
Och grattis Varberg! Nu öppnar Dressman... Eh, jag menar, nu får ni äntligen nånting spännande förutom plötslig åska.

Sparkling sa...

haha me like!

niffin sa...

Wohoo, about the första tjing! :D (Skulle det strula till sig kanske franchising vore en utväg? ^_^)