söndag, oktober 04, 2009

Money for nothing

Nu när jag hoppade av universitetet hade jag redan hunnit få studiebidrag nr 2 eftersom de ju alltid betalas ut i "förtid". Så jag loggade in på CSN och anmälde min förändring, expecting no other answer than att jag såklart måste betala tillbaka de där 2687 kronorna (som för övrigt såg väldigt fina ut där på kontot!).
Idag loggade jag in på CSN igen för att officiellt se vad de beslutat och också hur de ville att jag skulle gå till väga för att betala tillbaka. Jo, det stod där - "du har fått för mycket studiemedel utbetalat", inget jag inte hade räknat med där alltså. Det som stod sedan var dock det - jag får behålla pengarna eftersom jag "inte kunde veta att de betalades ut felaktigt"!
Det är alltså så här det känns att få pengar för att inte göra någonting. Nästan 2700 oväntade kronor.

Det kan jag leva med. Faktiskt.

1 kommentar:

niffin sa...

Men... oj! Och grattis! :P