söndag, december 23, 2012

Maybe next time I'll look before I fall

Idag leker vi att det är julafton i den här familjen. Fick bli ett dagen innan-firande hos mormor och morfar för att både moster och morbror med familjer skulle kunna vara med på samma gång. Ärligt talat inget jag var så där superglad åt när det bestämdes, nu är det ju precis som att julen tar slut innan den ens börjar! Dock kommer mormor och morfar hem till oss imorgon på själva julafton också så det är ju inte så att det inte blir något firande då alls. Men det är sådana där småsaker man hänger upp sig på. Traditioner är ju traditioner liksom ;)

2 kommentarer:

Sarah sa...

Vi börjar tydligen komma i åldern då vi är för gamla för traditioner. Vi blev också en tradition fattigare i år - något jag nog fick lida mest av eftersom jag hatar julmat.
I alla år har vi alltid inlett julafton med jullunch hos farmor. Inte i år. Visst kan jag förstå att hon är gammal och trött, men det retar mig att hon och pappa bestämde detta och sen ingen (läs: pappa) inte förde detta vidare till oss andra. Denna otrevliga överraskning blev känd först två dagar innan julafton. Usch!

Thina sa...

Man är ALDRIG för gamla för traditioner! Även om society tycks tycka/tro det... Jag fick i alla fall veta i god tid före jul att planerna såg annorlunda ut i år.

Äter inte heller mycket på julbordet. Köttbullar, potatis och ägg haha