söndag, december 09, 2012

Most nights I don't know anymore

Står just nu med ett beslut som jag behöver fatta - helst i förrgår - så i stället för att göra det berättar jag om en konversation jag och några barn hade på min praktikplats för någon vecka sedan. Det var några flickor och en pojke (ca 7-8 år gamla) och jag som satt och... ja, vi målade eller något. Och barnen satt och diskuterade det här med pojk- och flickvänner. De var alla mer eller mindre av åsikten att det var äckligt och läbbigt, typ, sådant ska man inte ha. För att inte tala om hur äckligt det var med pussar! Så bara för att retas lite med dem drog jag den där om att "hon/han är en flicka/pojke och din vän, alltså en flick-/pojkvän". Den kunde de, med ett "amen åååååh", ändå köpa. Snacket fortsätter lite om huruvida det är bra eller dåligt med flick- och pojkvänner (vi hade alltså fastställt att det fanns två typer). Pojken hade svaret: "Det beror på om man menar på det äckliga sättet eller det snälla sättet". Det tog allt jag hade för att inte börja gapskratta! ♥

5 kommentarer:

antonia sa...

Haha, så söta dom är :) Klart du skall ta lägenheten!

Thina sa...

Det blir nog så också. Under förutsättningen att allt är lugnt från hyresvärdens sida.

antonia sa...

BRA!

niffin sa...

Lägenhet?? YaY!!!

Thina sa...

Yes, ma'm. Ser allt så ut. Berättar mer när allt är 100% spikat ;)