måndag, december 03, 2012

Midnight never felt so cold alone

Jag fattar inte, vad är grejen med att precis allt ska smaka pepparkaka bara för att det är that time of year?! Triumf Glass kom för något år eller två sedan med ett två liters glasspaket kallat "pepparkaksdröm" (när det gäller glass minns jag även att Sandwich hade någon special edition), Maria bloggade om Dumble gingerbread för någon vecka sedan och nu senast i helgen stötte jag på ett påhitt från Skånemejerier: pepparkaksfil. I'm pretty sure that's just the tip of the iceberg. Vad kommer här näst? Julmust med smak av pepparkaka? Allt i ett liksom. Så ett meddelande till TPTB: sluta förstöra grejer genom att smaksätta dem med sånt som inte hör dit! Det gäller alltså inte bara pepparkakssmaken.

2 kommentarer:

sparks sa...

Fil med pepparkakor i är gott, onödigt att ha smaksatt tycker jag, enkelt att smula i själv :)

Thina sa...

Är inget fan av fil in general så låter det vara osagt :P Fanns (kanske fortfarande finns?) dock en jordgubbsfil som jag tyckte var ganska god.