fredag, september 21, 2007

EMOtional

I can't stop smiling, tänker bara på det som hände i skolan idag. Åh, det var lätt dagens skönaste! Haha
Vi sitter på svenskan, folk läser och det är relativt tyst - en tystnad som läraren själv försökte få alla till naturligtvis. Knorren på det hela är att mitt där i tystnaden fäller hon kommentaren: "Anders, är du emo?" Haha, hela klassen började gapskratta! Det hela kom från ingenstans och det vara bara så klockrent på något vis!
Tydligen hade hennes son sagt att folk (kanske killar framför allt då) som har håret hängande i ansiktet är emo, och den här killen Anders hår är lite i det stuket. Jag tror att han blev rätt offended, han gillar inte emos haha.
På bussen hem började jag tänka på det igen och jag log. Jag såg nog lite rolig ut, haha. Om nu någon såg det, dvs :P

I morgon är det dags att passa kusinerna igen och på söndagen har de kalas så det blir en lång helg. Redan tolv blir jag hämtad i morgon. Egentligen känns det som att jag inte har tid, har en massa saker för skolan som måste göras. Fy fan. Eftersom det inte blir mycket tid över till sådant under morgondagen får jag väl försöka planera in lite under söndagen efter att vi kommit hem. När det nu blir - och jag lär nog vara riktigt trött! Och så måste jag kolla när lite program går i helgen, en del som jag måste spela in. Det dummar är bara att jag inte litar på kanal 5:s hemsida, för de senaste söndagarna så har de tider som står där inte stämt överrens med verkligen. Skulle liksom verkligen vara surt om man missade första avsnittet av Grey's Anatomy...
Nu väntar inspelningen av dagens Idol och sedan ska jag soooova. Yaay.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där Anders kan läsa "Everybody Hurts - An Essential Guide To Emo Culture". Antingen börjar han gilla emo, eller också har han ju perfekta exempel på vad han INTE ska göra, så att han inte blir misstagen för att vara emo.
Eller kommer han som jag - att inse att alla är emo (förutom fjortis-mode-nördar-som-bara-har-pastellfärgade-toppar-och-vita-jeans, och hip-hoppare). :D

niffin sa...

Haha, klockrent var ordet! :D

(TV4 brukar också vara dåliga med
tider & program. *skakar näve*
Hoppas 5:an inte dummar sig för dig nu.)

Thina sa...

sarah > Jag överväger starkt att framföra detta till honom. Jag tvekar dock fortfarande en aning haha But you made some really good points, and I thank you! ;)

soul_bird > Jaa, visst var det?! :D

(Det får inte vara på det viset! Men den här gången stod faktist 5:an fast vid vad som var sagt, tack och lov! :))