torsdag, september 17, 2009

Dye your hair in glowing red and blue

Egentligen tänkte jag bara säga att jag inte gjort min "läxa" till idag och sedan nämna något om hur över lag screwed jag är, men så kom jag på något mycket viktigare. Så jag tänkte att jag struntar i det där med läxan.

Varför heter det jultidningar egentligen?
Jag menar, jag vet inte hur det är med er, men jag kallar inte en mugg eller en Morden i Midsummer-box för en tidning. Och inte en enda tomte i sikte heller. Okej, det är tomtar och sånt där på julkorten, men det är fortfarande ingen tidning. Man säljer det ju inte ens kring jul, allt dimper ju ner i brevlådan i typ juli! Det gjorde det i alla fall en gång när jag och min bror var små. Knepigt det dära. Jag ska stara en organisation som ägnar sig enbart åt forskning kring det här. Alla donationer är varmt välkomna! OBS! Jag kanske - most likely - tröttnar och köper tuggummi för alla pengar i stället. Återbetalningar görs ej om detta skulle inträffa. Thank you, come again!

Om en kvart, femton minuter ska jag bege mig till bussen och åka till skolan. Bara en (lååååång) lektion, men jag går ändå till fyra. Visserligen helg för min del sen, men så sjukt mycket att göra nu. Inte alls på humör.
Men i kväll ska jag med mamma på föräldrarmöte haha. Minsta lillebror som nu börjat på mellanstadiet som det gäller, han har samma lärare som jag hade när jag gick på mellanstadiet så det ska bli intressant hehe. Eller ja, jag har ju såklart träffat dem en del under årens lopp sen dess, men inte riktigt på det här viset :P

3 kommentarer:

Sparkling sa...

de där har ja också funderat på jag antar att utbudet har förändrats tror de var mkt tidningsprenumerationer och liknande man sålde förr för de brukar ju va bokförlag som äger jultidningarna om jag inte minns fel.

Stookiglia sa...

De kallas väl jultidningar för att de är just tidningar? Det kan man köpa är ju i en tidning, man köper det inför julen, alltså en jultidning.

Vad kul att han har samma lärare som du hade ^_^

niffin sa...

Jultidningar.. - nostalgi! Min morfar ville alltid ha 91:an & "Filip & Kaspersson", så den julklappen var snabbt ordnad.

Intressant att träffa gamla lärare när man är i en helt annan position. ;)