torsdag, mars 29, 2007

Goda nyheter, typ

För det första, de är inte helt purfärska, bara det att jag glömt av att skriva om det. Om man ska va helt korrekt så är det så att jag i ett par dagar gått och tänkt att det är något jag måste skriva om, men helt glömt av vad det var.
Men det är en annan historia, så i alla fall.
Som jag tror att åtminstone nåra av er vet så är gympa inte mitt favoritämne precis, har aldrig varit det heller.
Så när man närmade sig slutet på högstadiet (gick väl i 8:an kanske..?) så hade jag hört rykten om att det inte var idrott på schemat på gymnasiet - då var jag glad. Naturligtvis hade jag fel - och då blev jag ledsen.
Vad är då dessa "typ goda nyheterna"? Jo, på min skola är det tydligen så att om man inte väljer Idrott B har man bara gympa fram till halva tvåan! De bra nyhterna är naturligtvis YAAAY! De dåliga är att det inte slutar efter ettan. Men man kan väl inte få allt heller? Inte jag i alla fall.
Sen vet jag ju inte... det kanske är så på alla gymnasieskolor? Att man måste välja Idrott B för att det ska gälla alla tre åren menar jag.
But I'm so not one of them!

Men vad sjutton gör jag här egentligen? Jag har ju inte tid, har hemtenta i religion med deadline i morgon att skriva! Att börja på över huvudtaget! Skjuta upp saker var det, ja.
Me don't wanna :'(

Fast först ska jag faktiskt kolla efter Carlton och Urkle på YouTube. Annars glömmer jag det. Har ju redan hänt ett antal gånger. Så kan vi inte ha det, nej verkligen inte!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken lyx! Vi har visserligen inte gympa i trean heller (som sagt, Idrott och hälsa B, fan heller att man väljer det), men A kursen här varar hela tvåan *suck*
Nåja, bara typ fem lektioner kvar (varav den nästa vecka ska bl.a jag hålla i, häälp mii)

Lycka till med pluggandet!

Thina sa...

Oh, shit! Ja, det där med att hålla i en lektion det är nåt som jag bör göra med... Men vad fan ska man hitta på på den då?!
(Nej, jag har inte börjat plugga än (A) haha)

Anonym sa...

sällan man har de i 3an...men alla skolor fördelar poängen som dom vill /sparks

niffin sa...

Känner helt & fullt med dig! :P
(På den tiden jag gick humanistisk hade man gympa bara första året, men jag vägrade att börja överhuvudtaget om jag inte slapp den - & det ordnade sig faktiskt tack vare en fantastisk lärare.)