söndag, juni 15, 2008

CAE: Part 2

Jahapp, dags för del 2 i vår följetång då ;)
Har varit så mycket dagarna nu efter att jag skrev provet, och i fredags åkte jag på en sån förjordans ryggvärk med smärta som ökat och minskat lite i styrka som den själv behagat, så jag har inte varit på topp, men nu känner jag tack och lov inte längre av den alls, så det får gärna fortsätta så!

Men... CAE var det alltså. Skrevs som sagt i onsdags, och på morgonen när jag gick upp vid halv sju kände jag mig inte alls upplagd för det! Kunde inte äta och mådde illa, men jag var förutseende (tack vare mamma) och hade med mig en macka, som turligt nog slank ner utan problem när vi sedan satt vid Järntorget och väntade på att en till kompis skulle komma och joina oss.
Klockan nio skulle allt börja och nånstans däromkring gjorde det väl det också. Vad som förvånad mig mest under hela dagen var att jag inte var ett dugg nervös! Kunde knappt fatta det och kunde inte heller riktigt avgöra om det var något bra eller dåligt... Men jag tror att det hela berodde på att vi fått öva de flesta av de här momenten så många gånger i skolan, så jag visste hela tiden vad som väntade.
Min största motgång under dagen var att jag tyckte att merparten av delarna var svårare här än de mock-exams som vi gjort i skolan. Vad som "tär" på mig mest är att det verkar vara precis motsatsen för alla andra! Så som jag uppfattade det var det precis som att de nästan tyckte att detta var enklare än det vi övat på tidigare! Kan inte heller avgöra om detta är ett bra eller dåligt omen... Men det kan bero på att de har läst ett år mer engelska än vad jag har, då jag ju bara fick tenta av engelska B och därmed gått miste om ett år med grammatik and what not.
Jag antar att only time will tell, och det blir väl nån gång i augusti tror jag, då vi får resultaten och sista kapitlet i den här historian skrivs. Allt från ett C och uppåt är godkänt. Jag lämnade i alla fall inget obesvarat och det innebär ju naturligtvis att oddsen för ett godkänt resultat ökar.

Kan passa på att kort nämna lite vad som hände på skolavslutningen:

  • Mottog två diplom: "Årets bästa närvaro" (fick ju "Bästa närvaro" i julas, och även om jag inte hade bäst denna terminen var det uppenbarligen tillräckligt för att få bäst över hela året), samt "Bästa prestation MP" som var för mitt program media. Jag och en till tjej i min klass fick det, och vi förtjänade det! Nästan bara vi som jobbat på hela året.
  • Till varje diplom fick jag två nya biobiljetter, och sen hade jag två kvar från priset i julas. Sammanlagt alltså sex stycken. Alla går upp den siste augusti i år! Så vem hänger med mig på bio?! ;)
  • Fick en "skoltröja" med skolans logga och mejlaadress (vaddå vandrande reklampelare? :P) på ryggen, samt trycket "School Ambassador" på ena bröstet. Dessa delades ut till elevrådet och skolrepresentanerna. Jag är egentligen ingen sån, men eftersom jag går media och har varit med och fotat under vissa tillställningar, fick jag och ett par till från min klass dem också. De kallade oss visst "Skolrepresentanter Media"
  • Jag blev utvald att åka på stipendieresa till England, vilket jag inte alls förväntade mig! Man var tvungen att skriva en uppsats om varför man skulle få åka, och det struntade jag i men lyckades bli utvald i alla fall. Bara det att resan går nu i juni och jag väntar som sagt på svar från en annan grej, så jag kommer högst troligen inte att åka. Det funkar inte. Bl a sur för att de dumpande en sån sak på mig bara så där, var visserligen så för alla utvalda, men i alla fall - och de gjorde samma sak förra året. De verkar inte riktigt fatta att man behöver mer än två veckor på sig..!

Hm... Kortfattat var det, ja :P

8 kommentarer:

david santos sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

jag e påå :D

Anonym sa...

jag vill gå på bio. men till mig sa du att du skulle gå med din familj

Thina sa...

Haha vi får väl se tjejer! ;)

gina > Aa, men då hade jag ju bara två kvar!

niffin sa...

Äntligen! ;)
Ett stort grattis till allt bra på skolavslutningen! :D Synd på Englandsresan bara.
*fortsätter hålla CAE-tummar fram till augusti*

Anonym sa...

Gud vad du är duktig!!! *bugar och ber till Thina - min Gud*

Vad synd att du troligtvis inte kan åka till England. Det är verkligen en upplevelse att äntligen befinna sig i ett engelsktalande land.

Thina sa...

Haha äsch då! *rodnar* Men tack! :)

Jo, men vi får väl se hur det blir... Just nu är allt bara ett jävla virrvarr! Och jag har faktiskt varit i ett engelsktalande land förut - var ju på Irland för två år sedan ;)

Anonym sa...

nej catherine. du berättade för mig om alla biljetter du fått och sa att en skulle ju mattias ha och de andra skulle du gå med familjen med.