lördag, juni 07, 2008

You're love is a lie

Jag hade något jag tänkte öppna med, men det hann jag visst glömma bort på den minut det tog att komma till bloggen och logga in. Jag väljer att skylla på värmen, även om jag vet att den inte alls har med det att göra.

Har allmänt tråkigt, och eftersom jag har en riktig långhelg som sedan mynnar ut i bara en avslutning på tisdag känns det dessutom nästan som att tiden går extra långsamt. Kan inte fatta att jag klagar på ledighet, men jag tror att det grundas på att jag som sagt skriver mitt CAE på onsdag. Vill bara att den dagen ska vara över så att jag slipper tänka på det sen. Även om det går käpprätt åt skogen så kommer det i alla fall vara gjort.
Att jag sedan dessutom faktiskt borde utnyttja varje ledig minut till att förbereda mig inför provet, men som jag naturligtvis inte gör, är väl sådär halvbra också. När jag ändå inte gör något vettigt borde jag ju faktiskt göra det, men nej, inte jag.
Men det är så mycket annat som spökar också, verkliga i-landsproblem egentligen men de lyckas verkligen dra ner mitt humör och allt blir bara jobbigt.

Dock hoppas jag att i slutet på nästa vecka ha något roligt att berätta, något som skulle kunna göra min sommar mycket bättre! Det är en process som varit igång ett litet tag, men min ökända lathet har fått mig att inte berätta om det tidigare, och nu såhär inpå sluttampen tänkte jag att jag skulle hålla på det tills allt är helt klart och jag vet exakt vad som händer. På det viset är det bara mina förhoppningar som krossas ifall det går åt oönskat håll! Haha. Jag är så omtänksam, visst? ;)

Andra funderingar som rört sig i min röriga hjärna är att jag ska försöka bli bättre på att uppdatera min LJ. Tror jag har sagt det förrut också, men det är ju alltid en viss skillnad på teori och praktik... Ehm...

Inget bra på TV går det idag heller, inte förrns halv ett i alla fall, för jag upptäckte att Las Vegas visst inte skulle gå ikväll av någon anledning som jag inte känner till eftersom Kanal 5 inte sagt ett ljud. Det tycks vara deras motto; säg så lite som möjligt och låt folk själva upptäcka att vi slutar visa alla program. Det blir nog roligt för dem!
Yeah, right. Mitt undersökande fick mig också att upptäcka att det faktiskt är tillbaka nästa vecka, men då två timmar senare än vanligt! Som sagt, det skadar faktiskt inte att tala om sånna här saker.

Inga kommentarer: