onsdag, juni 18, 2008

Tea time

Jag har varit sjukt seg, men mycket har hänt de senaste dagarna och jag har bara inte orkat nånting egentligen...

Minns ni att jag sa att jag hade ganska stora grejer på gång som jag inte ville avslöja innan jag visste säkert? Nu vet jag, har vetat sen i måndags, och det hela handlade om ett jobb som jag faktiskt trodde att jag hade en god chans att få. Men det gjorde jag inte. Även om man såklart alltid måste vara beredd på sådant, så tog det ändå hårt. Jag hade verkligen behövt det.
Det var på logistikavdelningen på IKEA, och för lite drygt två veckor sedan var jag där på intervju. Allt kändes bra. Men jag hörde aldrig av dem när de sa att jag borde, så i måndags tog jag saken i egna händer och först blev det struligt. När allt var utrett dock, så sa de att de ringt min mobil förra veckan men att den hade varit avstängd eller nåt. Det hade den inte, och jag hade inga missade samtal eller nåt... De sa att jag hade gjort ett bra intryck och sånt, men att jag ville ju ha kul i sommar (deras egen conclusion, btw), och att med det tempot som gällde och med truckar och sånt, så trodde de inte att det passade min personlighet. Det var för bådas skull eller nåt. Men jag vet inte...
Min morbror har dock skaffat ett nummer åt mig, så jag får försöka ringa den tjejen i morgon. Ska nämligen se om det finns någon möjlighet att vara lite tolk under Gothia Cup. Får ju se vad de säger, men jag har ju egentligen bara engelskan, så i så fall får man hoppas att det är tillräckligt!

Men i alla fall, när det nu blev som det blev, så togs igår beslutet att jag ska med till England trots allt. Notting Hill, London, here I come! Åker redan nu på lördag, så det är snabba puckar som gäller, och sedan kommer jag hem igen nästa lördag, den 28 juni. Förhoppningsvis blir allt bra. Någon som vet något om priser och annat matnyttigt in GB? I så fall tar jag gladligen emot alla uppgifter - stora som små!
Bara de inte försöker pracka på en massa te! Jag gillar inte det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du inte hört av dig om England?

Thina sa...

För att jag inte har haft tid. Blev som sagt bestämt igår, och då var alla detaljer långt i från klara

niffin sa...

Silli IKEA! Det är deras förlust!
Ska hålla tummarna för Gothia cup-jobbet, förstås.
Och att du får en toppenvecka i London! :)

Thina sa...

Tack sötnos! :) (Mitt i allt fixande idag glömde jag faktiskt att ringa den där tjejen - attans!)