torsdag, juni 19, 2008

Klockan tickar

Bara liiiite stressad nu va.
Som vanligt när jag måste ta itu med saker och de känns för överväldigande, så ignorerar jag dem och låtsas för stunden som om de inte finns. Naturligtvis blir det inte mindre jobbigt eller stressigt när man sedan kommer tillbaka till verkligenheten - och då har ännu mindre tid på sig!
Måste få koll på alla kläder som ska med, så att mamma kan tvätta de plagg som behövs. Vet inte riktigt hur det går på den fronten... Hm...
Men vi har fått gjort vissa saker idag, typ skaffat pund och andra små nödvändigtheter som kan komma att behövas. Riskakor t ex! haha
Dessutom hittade vi en skitrolig grej på Netto förrut; en resedagbok som riktar sig till ungar från typ sex år och uppåt. Medföljande var bl a en sax i plast och ett gäng tuschpennor, samt en stiftpenna i rosa med massa smileys i olika färger! När den visade sig vara billig kunde vi inte motstå och köpte en - så nu ska jag minsann föra riktig resedagbok! Haha
Sedan kom vi även på den briljanta idéen att köpa en till! Tanken är att jag ska försöka få övriga resenärer att vara med på att skriva i den, och sedan i höst så kan vi lämna in den till skolan som en kul grej. Hoppas de andra tycker att det är lika kul som jag - annars får jag väl göra det själv! Haha

Imorgon lär ju inte bli mindre att göra precis, speciellt som det är midsommar och allt. Men jag tror det löser sig ändå. På dagen ska vi i alla fall hem till mormor och morfar och hämta en sån där adapter eller vad det heter, så att man kan utnyttja de brittiska vägguttagen vid behov. Sedan måste det packas och så får det nog bli att gå och lägga sig tidigt. Tror jag kan sova till absolut senast sju på lördag nämligen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför ska du till England?
köp något fint till mig;)

Thina sa...

Ja du... haha det är en stipendiegrej från skolan. Ska dit och plugga lite engelska en vecka :P
Hehe, vi får väl se ;)