fredag, juni 26, 2009

Well, thank you, Captain Obvious

Eftersom det är den största nyheten i hela övriga världen, måste jag väl prata lite kort om den också: the death of Mikey J.
Har väl inte så mycket att säga egentligen, för jag har inte riktigt orka läsa allt (för det är ju faktiskt en del). Hjärtstillestånd är vad jag hört är the COD. Men också att det skulle kunna vara någon form av överdos. Kanske att båda stämmer, att de går lite hand i hand så att säga. Antar att det kommer komma mer info om det senare.
Personligen har (eller kanske hade?) jag ingen "relation" till Michael. Alltså, såklart känner jag ju till honom - The King of Pop och allt det där, och på senare har man hört lite om skandaler och försäljningar av grindar och hela den baletten, och jag har ju hört vissa av hans låtar. Men jag har aldrig varit ett fan på det sättet. Så grejen är väl den... att jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Ja, alltså det är ju klart att det är tråkigt! Känns väl lite mysko att han är borta liksom och ytterst sällan i min vardag brukar jag gå runt och tänka på honom, men nu bara för att han är borta så går det inte att riktigt sluta. Samma sak när t ex Heath Ledger dog.
På nyheterna i radion sände de ett inslag där de intervjuat några amerikanare, och en sa något i stil med "Det känns konstigt att han är borta. Man räknade väl liksom inte med att han skulle dö vid 50." Ja, så skulle jag väl kanske också säga att jag känner det utan att jag tycker att jag gått till överdrift. En annan sa "This is the day that music died." Där tänker jag väl inte direkt uttala mig...
Radion lär väl innehålla en del Michael nu, hyllningar och sånt. Är väl kanske ingen större tröst familjen, men man får ju en känsla av att det här kommer dra in en del cash.
No offense intended.

Ja, här tänker jag lämna det ämnet, men appråpå tråkiga saker så måste jag nog verkligen städa mitt rum i morgon. Vädret ska ju vara lika fint i morgon så det lär väl bli extra svettigt.
För att avsluta mindre tråkigt så tror jag bestämt att Supernatural: Säsong 2 awaits me now!

Inga kommentarer: