måndag, oktober 30, 2006

Hur ska man hinna?

Det här bli ett jobbigt lov.

  • Måste läsa ut Flugornas herre (större delen av den är kvar). Sedan ska jag skriva en läslogg till den. Problemet är bara att jag inte förstår hela det här med läslogg, den verkar helkonstig! Vad är det för fel på en vanlig, gammal bokrecension? Dom förstår jag i alla fall!
  • Ytterligare en bok som ska läsas. Go ask Alice. Den ser jag faktiskt fram emot att läsa, den verkar otroligt gripande! Måste ju bara ta tid att läsa den också, och sedan ska det skrivas recension på den också. Visserligen en vanlig, men på engelska. Fast det är vanligtvis rätt så kul!
  • Sist, men absolut inte minst måste jag skriva ett arbete om olika konstnärstekniker. 13 st närmare bestämt. Om varje teknik måste jag skriva minst ett halvt A4. Om jag inte misstar mig datorskrivet - hade jag ju visserligen gjort oavsett, men ändå. Det är principen som räknas. Nu gick jag ifrån ämnet lite smått va? ;)

Har inte lärare förstått att lov innebär att man ska får vara lite ledig?! Att vi sedan har känt till punkt ett och två sen skolan startade i princip, och punkt två hyfsat länge den också, det är inget som räknas. Jag får INTE skylla mig själv! ^_^

Men nu kan man ju då fråga sig själv det här; varför i hela friden sitter jag då här, om jag har så mycket att göra?! Svaret är lätt: jag skjuter på allt som vanligt, även om jag vet att jag inte har tid med det. Jag vill inte behöva göra allt det här. Jag vill ha tid till andra roliga saker!

Dock har vi annat att tänka på först - nu ska jag klä på mig och sedan hinner jag nog inte läsa något innan Days börjar i alla fall. Åh, vilken otur! Attans bananer! *angel eyes*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett ord: HALLELULJA!!!

/aj think ju knåw huu

Thina sa...

Ehm... huh? Hahahaha

aa jag gör ju det ;)