tisdag, januari 09, 2007

En ny utmaning...

Lilla fröken Sparkling bestämde sig för att utmana mig, så då får jag väl göra nåt åt saken :P
Delade dock upp det på två inlägg...

Bloggenkät
1. Hur länge har du bloggat? Hmm... Lite on/off sen i april tydligen :P
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga? Oj, oj... En månad innan jag själv började blogga vart jag nog inte ens så insatt i det här med bloggning alls. Men mesta dels tänkte jag nog bara att det nog inte var nåt för mig, kan inte säga att jag tyckte si eller så om andra bloggare..
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Ja, med tanke på att jag egentligen var mkt för bloggar från början så är det en lite svår fråga. Men vid närmare eftertanke var det nog Polacksnack. Killen är bara för skön nä han skriver!
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Bra fråga! Förmodligen att jag inte var riktigt klok, och att jag fortfarande inte är :P Nej, men ärligt talat tycker jag inte att så mkt har förändrats i dagens läge.
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare? Det vågar jag nog egentligen inte säga, för att då kommer jag få många människor efter mig, men kan säga att det är minst två... Hehe
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Jag läser bara dagbloggar. Och knappt det! Haha
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. Det var en knivig sits jag blev satt i nu! Alla är väl olika på sitt sätt, svårt att peka ut nån.
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Samma som ovan.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Det är inte direkt nåt jag nämnt för dem, så jag betvivlar starkt att de ens vet om det..
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Med tanke på vad jag sa ovan...
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Det går nog lite upp och ner på den froten, men eftersom att jag vet på ett ungefär vilka som läser det jag skriver är det ändå inte så svårt att veta vad jag kan/vill skriva eller inte.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Svårt att komma på något specifikt på rak arm, men jag antar att det är sådant som kan beröra andra personer och som jag kanske inte har rätt att nämna och sådant som jag känner att jag inte vill blotta för hela världen.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Bloggar för att få bekräftelse? :S Inte alls? :S Detta är nog mkt nåt jag gör för att få ur mig saker, för att de inte ska äta upp mig innefrån. Det är mest för min egen skull. Tror jag.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Det är säkert möjligt, men inte speciellt vanligt dock. Eller vad vet jag. Men jag tror att det beror mkt på vad personen skriver om och i vilken utsträckning han/hon väljer att dela med sig om sitt allra heligaste. Fan, det här blir äna djupa svar jöh :P
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nää, för att antingen har jag redan träffat dem innan jag började läsa deras bloggar, och anledningen till att jag läser är att jag redan känner personen. Samma sak gäller med de som jag inte träffat IRL, för då har jag ändå haft kontakt med dem innan. Naturligtvis gäller det inte alla, men jag har iaf inte träffat dem. Oj, oj, det här blev rörigt!
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ingen aning faktiskt. Beror väl kanske på vad de skriver och vilka som läser det.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Inte vad jag kan komma på just nu.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Tror inte det.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Ibland vill man väl kanske få ur sig saker, men inte säker på om man borde göra det på en så "offentlig plats". Typ.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Jag har faktikst ingen aning! Det beror nog på hur mitt liv förändras. Men om jag fortfarande skulle syssla med det hoppas jag ju iaf att jag kan ha nått en mognare nivå i mitt skrivande. Dock beror ju även det på hur mitt liv kommer att te sig, så...
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? Med tanke på hur dåligt insatt jag är i bloggvärlden har jag ingen aning. Men Internet tar ju över mer och mer nu, så varför inte?
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? Vet inte om det betytt så mkt egentligen. Naturligtvis har jag ju fått utlopp för mer och folks kommentarer har gett mig en inblick i saker och ting, men jag hade lika gärna kunnat vara utan.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Till viss del måste jag säga att svaret är samma som ovan, men såklart att det har fått mig att se saker ur ett annat perspektiv ibland.
24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Ehm.. jag vet inte.
Tänker inte utmana nån för egen del. Orkar inte tänka.

3 kommentarer:

Maria sa...

ibland är du ju riktigt filosofisk i ditt tänkande! tihi

Anonym sa...

det allra heligaste haha de kan misstolkas ;)

Thina sa...

maria > tack! tycker du det?! ^^ haha

anonymous > jaa, kanske det... men då får man skylla sig själv om man tolkar det som man vill i stället för att läsa mina tankar och fattar vad JAG menar! Hahaha

för övrigt: skulle ha varit en till del på den här utmaningsgrejen, men preciiiiis när jag var klar och skulle ladda upp hela saken så flippar vårat internet och det kom inte med. Har varit utan internet som funkar normalt sen i tisdags. stackars mig! borde jag ha skrivit ett riktigt inlägg om det egentligen? Haha