söndag, januari 28, 2007

Oförtjänt avbrott

Ni vet det där jag sa i fredags om att jag verkligen skulle ta tag i saker? Tror ni att jag höll det? Nej, verkligen inte.
Eller, jag började faktiskt med en sak i fredags, men jag fastnade och så lät jag det ligga. Alltså är det nästan lika med noll i vilket fall.
I går gjorde jag ingenting. Läste bara lite ur Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, som för övrigt verkar bra.
Nu har jag suttit här i ett par timmar och tänkt att jag skulle börja med hela den där Island-grejen, att skriva om en kändis därifrån (Björk) och förutfattade meningar som finns om stället (det enda jag har på den fronten är att allt är täckt av is och att det är svinkallt där, men jag har ju inga källor jag kan basera det på!). Jag har öppnat ett tomt Word-dokument och high-lightat sådant som är av intresse i texten jag printat ut - vilket som förövrigt inte är speciellt mycket ens!
Och jag vet ju att jag skulle kunna få det överstökat på kanske 40 minuter om jag bara börjar! Så varför gör jag det inte?! Jag blir så trött på mig själv så det är inte sant! Har ju alltid varit sån här och vill verkligen göra en förändring på den fronten. Men det bara går inte! :(

Jag kan inte fortsätta så här. Jag måste verkligen ta mig i kragen. Nu! Men jag vill inte...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men Island är ju intressant! :O

Thina sa...

Hahaha, jo visserligen, men orken att skriva finns inte! :P

Anonym sa...

känner igen mig väl...
i 9an tog ja an mej ja skiter i allt attityden, för ja ville lixåm inte sitta å ha dålit samvete när ja ändå valde att slappa om du fattar hur ja menar, sen så jobbar ja nod bättre under tidspress men de där e ju individuellt, de gäller att ta vara på sina energiska tilfällen.
för att motivera mej själv att träna så belönar ja mej själv med godsaker, man får försöka hitta nått som funkar för en själv.
men försök inte å ha va arg på dej själv över de
kram /sparks

Anonym sa...

Det är inte kul att vara skoltrött :(

Thina sa...

sparks > Nää jag vet precis vad du menar! Jag måste ha den där tidspressen för att få saker gjorda, även om man mår piss just då för att man har dåligt samvete på nåt plan! Men det brukar ju ändå resultera i det bästa så... ;)

mälin > Nope, verkligen inte. Men det är så himla olika från dag till dag! Ibland flyter allt på är inte mer jobbigt än vanligt, och ibland sitter man där och undrar vad fan man har gett sig in på!