måndag, januari 22, 2007

Sömngångare

Att jag aldrig lär mig!
Jag är trött, har varit på gränsen till att somna i x antal timmar nu (tro mig, det hade nog lätt kunnat gå t o m i skolan!!), men jag tvingade mig själv att hålla mig vaken för att kunna titta på Cityaktuten (Shane <3)>
Men nu sitter jag här, för jag var tvungen att skriva ut lite fakta om Björk (skolarbete, don't ask) och så ville jag få en glimt av "Stasses" hemsida, eftersom jag nyss fått reda på att han har en och jag vet inte hur länge jag väntat på att det skulle komma en så att man äntligen fick tag på lite bilder. Han är snygg ^_^

Och visst, det är väl okej, för jag satte en gräns till typ elva - jag lyckas aldrig hålla mina gränser!! - men nu är den närmre halv tolv och jag kan knappt hålla ögonen öppna, så vad gör jag här?! Jag började kolla runt på andra sidor, fast jag vet att det är typ helt dött där. Jag kan bara inte förmå mig själv att gå till sängs. Fast jag vet att jag måste. Sorligt.

I morron är det gympa - första lektionen. Jag hatar gympa. Även om det kan va okej ibland. Men mest hatar jag den. Positivt är att den inte börjar förrän halv elva. Sovmorron för mig med andra ord. Yaay.

Har insett hur mycket jag gillar serien Joan of Arcadia ("Mellan himmer och jord" på svenska) med. Spelar in det varje morron och kollar på det när jag kommer hem tillsammans med dagens Days.
Vet att det finns två boxar (eftersom det bara gjordes två säsonger. Tyvärr). Jag vill ha dem! Har kollat runt lite på nätet och det enda jag kunnat hitta på svenska sajter är första säsongen. Men även om jag hittade båda skulle jag inte kunna köpa dem, jag har inga pengar!! Fast vem vet, man kanske kan önska sig lite när man fyller år. Är ju inte ens två månader kvar tills dess. Men vi får se. Hur som helst är Joan och Adam hur söta som helst ihop!!

Har fått låten "The way" med Fastball på hjärnan. Den spelas om och om igen i huvudet, och jag vill inte sluta lyssna på den. Underbar verkligen! <3
Och jag får en speciell känsla med pga den story som ska ligga bakom. Så sorgligt egentligen.

Om jag inte gör nåt drastiskt nu så kommer jag att däcka här rakt över tangentbordet. God natt! (Om jag glömde nåt nu som jag ville tat upp egentligen, så skyller jag det på att jag är trött, förvirrad och fisk - de två sistnämnda hör egenligen hop - men bara så att ni vet.) Tjingeling

8 kommentarer:

niffin sa...

"Stasse" är "han Soulis", eller hur? Han var med på Filmgalan ikväll. Såg du? ;)
(Bra låt, "The Way".)

Maria sa...

Haha tur att du hade sovmorgon i alla fall!

Sparkling sa...

om du e snäll kanske ja köper andra säsongen i usa åt dej ;)

Thina sa...

soul_bird > That's the one ;) Aa, jag såg lite, växlade mellan den och Cityakuten, men jag kollade med jämna mellanrum för å se om han fick priset (vilket han ju inte gjorde :P) Jaa, den är bäst!! Visste du att videon till den finns på YouTube? Såg nånstans där du pratade om den.

maria > Haha jo, inte för att den hjälpte jättemkt, men det hade ju helt klart varit värre om jag tvingats gå upp vid typ sju! hahahaha

sparkling > Awwww!! Men jag e väl alltid snäll?! *ser hur djävulshornen sticker fram* ;) Hahaha

Anonym sa...

Men "The way" är ju bara så bra! Sån vacker text. Poetiskt gjord, verkligen. Och den sätter sig i huvudet, men på ett bra sätt.
Inte lika bra att du är en sömngångare dock ;)

Thina sa...

Hahaha nää, kanske inte, men det kom jag ju över ;)
Och efter att jag fick höra the background story till låten måste jag säga att den känns på ett HELT annat sätt i mig när jag hör den!

Anonym sa...

Kan tänka det. Jag vet inte bakgrunden till den men jag tror nog att jag tolkar den på helt rätt sätt.

Thina sa...

Haha! Jo, det gör du säkert ;) Å om inte annat så kan jag ju alltid berätta vad jag har fått höra nån gång ;)