lördag, januari 20, 2007

Jag ser det snöa, jag ser det snöa...

Ja, kanske underförstått med den rubriken att det snöar här?
Fy fan. Har det gått så här länge utan snö känns det nästan som att det lika gärna hade kunnat fortsätta på samma vis fram tills typ november!

Visst, på ett plan är det väl kanske lite kul med snö, men grejen är bara den att det kommer förmodligen att vara nästan helt omöjligt att ta sig i tid till skolan på måndag nu. Hela förra veckan har redan kantats av sånna problem, vilket ledde till att man kom försent två gånger.
Inte för att jag vill till skolan och längtar, men måste man nu dit så får det gärna gå så smärtfritt som möjligt, så att det inte känns ännu jävligare.

Men så har det ju bara "börjat" (hållt på för fullt hela morronen), har man tur kanske det inte kommer överdrivet mycket mer (jo, tjena!), så att när det väl blir måndag är allt redan under kontroll så att man kanske åtminstonde kan ta en buss utan komplikationer. För tågen tvivlar jag starkt på. Det är alltid nåt problem med dem. Om jag vore Västtrafik eller SJ eller vad fan som helst, så skulle jag se över det hela snarast möjligt. För allas trevnad.

Undrar om jag har nåra termobyxor? Då kan man ju bygga sig en snögubbe och döpa till Benny. Eller göra snöänglar. Eller både och. Jag menar, varför inte?
Jag behöver en mössa. För den där från Ahlgrens, ni vet? Den är för liten. De skickade en i barnstorlek fast jag kryssade i "vuxen". Jag kan vara så säker på att de har gjort fel, för jag jämförde med Mathias. De är lika stora, och han har en barnmössa. För det är knappast där de har gjort fel, och skickat en i vuxenstorlek till honom. Då måste de verkligen ha en skev världsbild, jag menar, för hur små huvuden tror de egentligen att en vuxen människa har i så fall?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt me mössan, ja har en för stor å en för liten så ja måste köpa en ny hihi

Thina sa...

Hahaha klart att det ska va antingen eller! Så är det ju nästan alltid! :P

niffin sa...

*hytter med näven åt Ahlgrens* :)

Thina sa...

åhh tack för stödet ^_^ hihi
men för tillfälet pryder den ett av mina gossedjur. prefect fit, å han/hon (vet faktiskt inte vad det e för nåt :S haha) har aldrig mått eller sett bättre ut ^_^ Haha