tisdag, juli 24, 2007

8 veckor går mot sitt slut

Insåg att jag knappt nämnt valparna sedan de var ett par veckor, och nu ska de ju helt plötsligt flytta! Eller ja, de blir åtta veckor på fredag så tekniskt sett är det först då de ska flytta men det har blivit lite utspritt...
Först ut är min älskade Benny, som flyttar redan imorgon! Jag kommer sakna dig, killen <3 De "goda" (ja, så får man nog se det faktiskt) nyheterna är att han ska till Alingsås, vilket betyder att han inte kommer vara speciellt långt bort så möjligheterna att kanske hälsa på någon gång eller så finns där. Det är ju inte som Jerry, som flyttar till Gävle på fredag, precis... Även Molly och Bailey flyttar en bra bit norrut - Stockholm och Uppsala närmare bestämt. Mamma ska åka till Stockholm och lämna dem på söndag. Men hallå - jag vill ju med åka dit! :O
Anyway, Sally (som i fortsättningen kommer heta Leia) kommer inte att försvinna speciellt långt, hon kommer att finnas hos grannarna längre upp i området, så om man inte stöter på henne igen skulle det vara bra konstigt! :P Hon flyttar till dem på torsdag.
Dock kommer ingen att finnas så nära som Ivory, hon ska nämligen stanna kvar här. Något som mamma pushat för enda sen början egentligen och pappa var inte alls het på det, och ärligt talat inte jag heller.
Uppenbarligen lyckades hon få honom att ändra sig, men jag är inte alls med. In fact, jag gillar det inte alls. Därför är jag inte, och har inte varit, så glad på min mamma i alla lägen eftersom det känns som att hon inte alls bryr sig om vad man tycker. Det är liksom inte frågan om ifall vi ska typ byta köksgardiner eller inte, det rör sig om ett stort ansvar med ytterligare en hund! Därför tycker jag faktiskt att man ska ha ett 100%-igt enhälligt beslut huruvida man ska behålla den eller inte. Ja, jag tror ni förstår vad jag menar.
ett sätt hade jag kunnat förstå min mamma om hon hade ignorerat vad jag tyckte om jag inte hade kunnat lägga fram vettiga argument till varför jag inte vill ha en hund till, men när jag för en gångs skulle faktiskt har det känns det otroligt surt!
Som jag sa till henne, jag kan bara se nackdelarna med två hundar och det känns inte bra. Jag la fram det lite annorlunda då - mer noggrant, och minns inte exakt vad jag sa, men det gick i det spåret i alla fall...
Har inga nya bilder nu att visa, men jag vet att mamma och pappa har en hel del och när jag får tag på dem ska jag givetvis lägga upp dem här så ni får se hur de ser ut nu! :)

Inga kommentarer: