tisdag, juli 17, 2007

Nej, jag ska allt vänta ett par år med barn!

Hade tänkt skriva om helgen tidigare, men jag har varit alldeles för trött, speciellt i söndags när jag kom hem!
Passade ju småkusinerna i helgen, och det är väl alltid kul, men stackars Björn hade åkt på vattenkoppor och hade prickar överallt! Eller nej, inte riktigt, men där han hade var det verkligen fullt! Hela huvudet, var jätteäckligt att ta handen över det :P Och nere i blöjområdet - oj oj oj! Jag kände mig jättehemsk när jag behövde byta blöja på honom, för han hade så fruktansvärt ont! Hade jag tänkt på det skulle jag ju ställt honom i dushen istället, det hade kanske inte gjort fullt lika ont då...
Och när han skulle sova, han var så trött så det fanns inte, men han hade så ont och det kliade så mycket att han inte kunde få ro till att sova och han var ledsen. Jag försökte få i honom en sådan där Alvedon som smälter på tungan, fast jag hade lagt den i ett glas vatten så att han kunde dricka det, men han vägrade svälja det! Visste inte alls vad jag skulle göra.
Efter att Filippa somnat stängde jag dock av TV:n och släckte en lampa och då blev han faktiskt tyst! Han kunde fortfarande inte sova - något jag själv lyckades göra då vid 9 eftersom jag hade varit uppe med dem sedan 7 på morgenen haha - men vid elva började jag gå runt med honom och tillslut föll han i något som liknade sömn när jag höll i honom och vi satt i en stol.
Fast vid tolv vaknade Filippa igen och var ledsen, och sedan kom deras föräldrar hem igen och då vaknade han verkligen till!
På morgonen visade det sig att han inte sovit nåt alls den natten, stackarn. Och han var verkligen mycket ledsnare och så på söndagen än han varit dagen innan när jag varit själv med honom (något jag är väldigt glad för... :P)!
Vi tillbringade hela förmiddagen och en liten del av eftermiddagen med att kolla på film - Flushed away (den var faktiskt mycket bättre än jag trott!), Cry-Baby (älskar verkligen den filmen!) och jag såg halva Grease innan jag, moster & Filippa åkte för att hämta hennes sparkcykel hos mormor & morfar, kolla lite i affärer och sedan köra hem mig.
Klockan var runt 16.20 när jag kom hem, och då var jag VERKLIGEN trött! Trots det somnade jag inte förrns elva, och jag antar att det höll i sig under gårdagen...
Men hör och häpna; i går var det faktiskt sol och varmt! :O

Days is comning up, so I'm off! (Och mitt meningslösa babbel lämnas här till den som orkar :P)

3 kommentarer:

niffin sa...

Rubriken sa allt! :D

MissTaken sa...

haha ojojoj...vet hur det är när man själv är barnvakt :P Men VILL ha barn iaf! :)

Thina sa...

soul_bird > Haha visst gör den?! ;)

misstaken > Förstår precis vad du menar! Haha men å andra sidan var det ju en ny grej att passa ett sjukt barn med ;) Ja, jag vill absolut ha barn med, men jag har ju ett par år på mig hehe :)