torsdag, juli 12, 2007

Är din farfar också svensk?

Klockan är knappt 10 och jag är otroligt uttråkad! Det känns som att den är mer än 10 dock, det som är så konstigt kanske...
Jag vet inte vad jag ska göra, vad jag vill göra. Har egentligen en del att välja på för en gångs skull, men inget känns speciellt lockande liksom...
Har ca 20 avsnitt av "Joan of Arcadia" säsong 2 kvar att titta på, plus filmen "Fröken Sverige", men av någon konstig anledning känner jag helt enkelt inte för det...
Det kan visserligen bero på att jag nästan inte gjort annat än att kolla på filmer på datan de senaste dagarna, och alla helst idag. Bara idag har jag hunnit med att kolla på "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" (och boken var definitivt betydligt bättre än filmen! Tyckte de lämnade ut delar som faktikst var väldigt vesäntliga de också), "Sleepover", "Cocktail" (gillar egentligen inte Tom Cruise så mycket, men den filmen gillar jag!) och två avsnitt av "Joan of Arcadia"! Så ja, det har blivit en del kan man ju säga...

Men jag kan ju i alla fall berätta lite om igår: Sparkling kom hit och kollade på bäbisarna och vi åt chokladmuffins (min brorsa snodde typ hälften!), sedan snackade vi en massa, kollade nätet lite och spammade hennes +bror så att han skulle ha massa olästa mejl när han kom hem igen.
Tanken var att vi skulle gå ner till IKEA (haha det har blivit mitt nya hak :P) men det spöregnade så in i helvete att vi nästan hade gett upp tanken på det tills hon pratade med sin pappa som kom och körde ner oss dit eftersom han med skulle kolla där. Vi gick runt och prövade en massa saker, soffor och sånt där. Vi passade även på att komma ut ur garderoben båda två! Hahaha Kära Sparkling har allt förevigat på bild! ;)
Sist men inte minst så fick hon sin älskade mjukglass som hon tjötat om nästan hela dagen, och som egentligen var anledningen till att hon ens ville dit in the first place :P
Bara för att jag hade bakat muffins bjöd hon mig på glass, den sötnosen! :D Hahaha undrar hur många påfyllingar hon tog! Ett par stycken var det i alla fall! Själv tog jag en extra ;)
Måste även citera en sak min lillebror (muffinstjuven) sa:
"MacGyver's farfar var svensk. *paus - kanske för att vi sa nåt, minns inte riktigt..* Det är min farfar också!"
Och shit vad vi garvade åt det!!! Hahahaha
Ja, over all var det en väldigt lyckad dag! Bortsett från regnet.

I morgon bär det av till moster igen, passa kusinerna-tajm. Kommer hem nån gång på söndag igen.

5 kommentarer:

niffin sa...

Haha, blir ju hur nyfiken som helst på garderobsbilderna!! ;D
(Hur gamla är björnbäbisarna nu, förresten?)

Anonym sa...

Låter som om ni fick en riktig toppendag igår :)
Hoppas du kommer på vad du ska göra av den här dagen också.

Thina sa...

soul_bird > Haha de finns i Sparklings bilddagbok! ;) Fast ja gser helt miffo ut på iaf en av dem :P
(De är 6 veckor idag, faktiskt! :))

aradil > Jadå, det fick vi absolut! :) Haha jaa, fast nu har jag nästan glömt vad jag gjorde! :S Haha

Anonym sa...

3 omgångar glass tog jag =)

Thina sa...

Ja, just det ja! :P Ditt glassmonster! :D