måndag, december 10, 2007

Hör folk illa?

Ibland undrar jag verkligen! Det spelar nämligen roll att jag säger mitt namn i telefonen när jag svarar, det slutar ju ändå alltid med frågan om det är Annica. Nej, nej och åter nej! Lyssna i stället för att bara anta.
Även när det ringer folk som vi känner händer det, men då har kommentaren att "ni låter så lika" dykt upp ex antal gånger. Något som vi faktiskt inte alls gör!
Tror att fler personer måste kolla sin hörsel. För som sagt, ibland undrar man ju.

Ahh, måste komma på en låt att presentera för klassen innan imorgon morgon som vi sedan ska berätta något om (i fall vi har ett speciellt minne till den, i fall det finns nån kul bakgrundsfakta till den etc.), och jag har ingen aning om vilken låt jag ska välja! Detta borde ju vara en enkel uppgift tycker man...
Och sedan har jag inte börjat plugga till morgondagens grammatikprov i svenska heller, men det har jag faktiskt rätt bra koll på ändå, tack vare tre år med Unni så jag tror inte att det behöva så mycket plugg faktiskt. En liten genomgång bara.
Och jag orkar inte börja på arbetet i P.E. i dag heller. Hinner även om jag börjar i morgon. Tror jag. Eller, jag måste ju det. Men jag har en rätt bra grund att bygga det på, och mamma är alltid bra att rådfråga. Ska ta en snabbtitt på SchoolSoft och se om det finns något speciellt jag måste tänka på. Minns inte riktigt.

Inga kommentarer: