lördag, december 01, 2007

Sommar och sol

Okej, jag vet att jag redan gått igenom det här med att året gått fort, men jag kan fortfarande inte släppa det.
Tänk, i dag för ett år sedan satt jag på ett plan till Gran Canaria för en vecka med sol och värme. Nu är det ett riktigt pissväder här, regnet bara öser ner.
Those were the days!

Bestämde mig för att ge årets julkalender en chans, de senaste åren har jag inte ens brytt mig. Men jag fick en relativt bra känsla av första avsnittet, så ett par till blir det nog att man kollar in. Är kanske dåliga-julkalender-förbannelsen äntligen bruten? Vi får se.

Annars är största glädjen att Andreas äntligen fick lämna Idol - verkligen inte en sekund för tidigt! Mina tummar hålls för Amanda, sån jävla seger när man fick se juryns reaktion efter första låten! Fast för att leka lite psykologisk för ett tag så misstänker jag att juryn faktiskt tog grdagens tema som ett tillfälle för att få bort Andreas. Inte för att det gör mig nåt, men i alla fall.

Och håret är jag med nöjd med. Klippte mig igår, resultatet blev najs (även om det var som det var där), och idag körde vi en mindre omfärgning av håret. Tog där mamma missat förra gången (även om en del ju försvann i o m klippningen), samt på utväxten som börjat synas. Tror det blev bra, även om lite enveten färg har satt sig på panna och öron. Blir till att försöka gnugga bort det innan morfars och Daniels kalas sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du har hårfärgsrester kvar i förpackningen e de bara att gnugga de på fläckarna i pannan så försvinner dem

Thina sa...

Hmm, det hade jag ju naturligtvis inte då... ;) Men tack för tipset, värt att prova vid ett senare tillfälle! :)