onsdag, december 19, 2007

Snart så kommer tomten till stan

Äntligen. Jullov!
Så förjordans underbart, verkligen! Nu börjar det kännas för första gången på länge som att det börjar lugna ner sig lite! Om man nu kan säga att det någonsin är lugnt så här i juletid, men i alla fall. Har ju dessutom ett par andra projekt som jag skulle vilja ta mig an nu. Hur ska jag hinna? Borde sätta prioritet på städning och pepparkakshus. Vi får se hur det blir.
Skulle kunna berätta mycket, men ska försöka göra det lite kortfattat i alla fall. Lika mycket för min egen skull som för er.
I dag var det alltså julavslutning. Av Katie & Alex fick jag godis, lite polkagrisar och sånt, och av Catrin fick jag värsta söta spargrisen med texten "Om du svär stoppa pengar här" Haha Min respons på den var "Tycker du att jag svär så mycket?" Men tydligen var det så att det var just tvärt om. Det förstår jag inte riktigt heller, för jag tycker att jag svär rätt mycket i alla fall. Haha
Alex gav mig en krona och så åt mig att svära :P I går fick jag dessutom en julklapp av Secrett, skulle typ inte fått egentligen, men han hade sprungit på den bara och ansett att jag måste ha den; en mini-tuggummiautomat ^^ Hur underbart är inte det?! Haha. Jag hade ju inte tänkt köpa julklappar och sånt typ, men så fick jag ju den där av Secrett och jag visste att Alex & Katie hade något på gång, så jag kände mig lite hemsk... Men så fick jag en snilleblixt på spårvagnen (jag har insett att jag kommer på alla bra idéer där!), vilket resultarade i att jag köpte pepparkaksdeg och bakade pepparkakor åt hela högen och nåra till! :D De flesta blev ju såna där traditionella, men jag slängde även med två fötter och en T-Rex! Haha. De blev glada.
Precis som förra julavslutningen och sommarn så delades det ut priser. Jag kammade hem det allra första som delades ut. "Bästa närvaro". Jag vet inte om det är något man ska vara stolt över? Haha Och i omdömmet fanns inte mycket att klaga på heller. Nu måste jag bara lyckas hålla det under nästa termin så att det kan bra betyg av det med.
Efteråt blev det att jag flängde runt en massa med mor och lillebror den yngsta efter att han plockats upp på skolan. Köpte nya skor. Med döskalle på :D
So far en riktigt bra dag alltså, även om jag ibland varit (och fortfarande är) så trött att jag inte riktigt vet vad jag heter. Oh, herre min Lord. Haha!

Uhm... kortfattat var det, ja... Vi säger så. Haha

Inga kommentarer: