måndag, februari 18, 2008

I've got good news, and bad news

De goda nyheterna är att jag idag fick reda på att jag inte fick IG på matteprovet! Det var faktiskt rent av ett inte allt för pjåkigt G! Även om jag ärligt måste säga att jag inte förstår det... Men orkar inte gå in på saken något mer, det är alldeles för rörigt när det gäller vår matte och jag blir mest bara irriterad.
Mamma skrattade i alla fall skadeglatt eftersom hon inte behövde betala mig de där 100 kronorna.

De dåliga nyheterna är att det inte blev jättebra när vi färgade håret. Att utväxten skulle utmärka sig lite fick man ju räkna med, men nu hade färgen täckt så dåligt att den fortfarande var väldigt tydlig, bara lite brunare. Visserligen ser det ju bättre ut än innan, men i alla fall. Om ett par tvättar prövar vi nog att slinga där lite mörkare istället.

Såg King Kong på TV igår, hade fått för mig att den fått bra kritik. Om så var fallet kan jag verkligen inte hålla med! Dinosaurier & giant bugs, wtf?!
Dessutom var jag ju så trött att jag inte orkade se klart, men tänkte att jag spelar in resten. Dock hade jag ju ingen koll på hur lång den var, så jag fick gå på känn. Vid den här tiden var klockan ungefär elva och jag satte sluttiden för inspelningen på 00.15 & tänkte att nu hade jag säkert tagit i och överdrivet något förfärligt. Jo, tjena! Helt plötsligt när jag tittade så avbröts det ju mitt i. Då gick jag ner & kollade gårdagens tidning. 00.45 skulle nästa program börja. Seriöst, var filmen 3,5 timmar?! Okej, nu är det ju alltid mycket reklam i en film när den visas på TV, men i alla fall! Jag säger då det...

Engelskan borde jag sitta med nu, fick gjort lite igår men inte tillräckligt. Har till på onsdag, men i morgon är jag hemma riktigt sent om vi går enligt schemat och då vet jag att jag inte kommer orka självmant så idag var ju då jag hade behövt göra det - åtminstone lite till. Men men, jag är ju som jag är - fastnade vid datan istället & nu går det inte att slita sig. Jag måste skärpa mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

King Kong är otroligt dryg!!! Och slutet är sorgligt som fan, så det är ingen film man gärna ser mer än en gång... Efter halva filmen har ju knappt huvudgorillan kommit in i storyn!
På bio kändes den som tio timmar lång, jag vill inte ens tänka mig hur det är på TV med alla jäkla reklamer...

Thina sa...

You took the words right out of my mouth! Satt och tänkte precis så, "när kommer den där jäkla gorillan egentligen?!" Nää, jag orkade ju inte ens se klart den samma dag!