tisdag, februari 12, 2008

Supernatural radio

Tänkte visa er en liten pärla som jag velat ha ända sedan jag såg de här bilderna första gången, vilket säkert kan ha varit så länge sedan som tre år! Utan tvekan två i alla fall.


Är den inte alldeles, alldeles underbar?

När jag såg den fick jag naturligtvis känslan av att det skulle bli omöjligt att hitta en sådan i en affär här, så det har aldrig ens kommit på tal, men min mamma är inte allt för tokig på att sy så ett tag spånade vi på om hon skulle kunna göra en åt mig. Problemet som direkt uppstod var ju bara hur i hela friden man skulle få till själva radion. Hur som haver lades det hela på is/glömdes bort, kalla det vad du vill, så det blidde aldrig nåt. Men för ett par veckor sedan såg jag en tjej som hade en väska som såg ut som en radio, ingen sådan här & hennes var inte alls så som jag skulle vilja ha den, men det fick mig i alla fall att minns den igen & I'll be damned om jag inte enbart några dagar senare såg en annan tjej med en radioväska, hon också! Dessutom i stil med den ovan. Jag blev svartsjuk. Som in i bomben. JAG VILL OCKSÅ HA!!!

På dafont.com hittade jag lite senare en font som bestod av enbart olika radioapparater, och då föddes en idé i mitt huvud; skulle man kanske kunna ta en sådan & skriva ut på textilpapper som man sedan bara kunde stryka på väskan (för den i sig kan ju knappast vara så svår att göra)? Drog idén med mamma lite hastigt ett par dagar senare, vet inte om hon var lite skeptisk dock... Minns inte allt, och kanske hade hon en poäng i något av det hon sa...? Men jag vill ha en sådan väska!!!! För det råkar väl inte vara så att någon av er känner till ett bra ställe där man kan få tag på en, va? Alla tips är välkommna (så länge de känns någonlunda rimliga ;) haha)

Nu, den kommande timmen, blir det att sysselsätta sig med något & sen är det Supernatural som gäller! Och sen måste man nog sova lite också, imorgon förmiddag åker vi till mormor som fyller år.

3 kommentarer:

niffin sa...

Vilken cool! :P Var ju tvungen att leta lite snabbt & hittade detta: http://www.geekalerts.com/boombox-bags-for-retro-geeks/

Stookiglia sa...

Det hade ju varit coolt om du kunde göra en. Den ser häftig ut.

Thina sa...

niffin > Ja, den sidan har jag faktiskt varit inne på & tittat ^^ Men de verkade vara så himlans dyra bara.. :( Fast jag är nåt nytt på spåren - tack vare att min moster alltid sitter inne på eBay kom jag på att man skulle kunna kolla där... :P

stookii > Ja, det hade ju varit det mest ultimata! Visst gör den?! ^^