söndag, februari 10, 2008

Vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka, när du fnissar som en liten flicka
När man känner nåt man can't deny, when the eagles fly over mountain high
När all oro är som bortblåst och försvunnen, när Simba återvänder i Lejonkungen
När man bara drar replik för att slippa krångla: "Min pappa är rik, vill du hångla?"
Om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut, då ser man galen ut!
Det har egentligen inget hit att höra, det är bara en sak man kan göra
När jag dansat med Elin en sommarnatt lång och vi satt på en parkbänk; jag var kär, hon drack rom
När Elin sa att jag var det vackraste som finns, såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans
Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv, våga chansa och se hur det går
Vad är fegt, vad är mod, what is love?
Baby, don't hurt me, don't hurt me, no more
Vad är kärlek? Det är fanimej Björn Gustafsson!

8 kommentarer:

Stookiglia sa...

Åh!! Den dikten är för underbar!! Har du hittat den eller kommer du ihåg den? :P
Björn var ju helt bedårande! Och hans dans! Hahaha!! Han är för rolig!

Thina sa...

Jaaa, visst är den?! :D Jag har lätt fått en major crush on him! ;) Så underbar!
Haha han uppträdande finns på YouTube, så jag lyssnade igenom dikten & gjorde små pauser och skrev av den! ;)

niffin sa...

*gör vågen* :D

(Tycker han påminner om maestro John Cleese i kroppsspråket. Eller är det bara jag..?)

Thina sa...

Gooo niffin! ^^ Haha

(Det vågar jag inte svara på eftersom att jag inte ärligt kan säga att jag vet vem det är... ehm... haha känner dock igen namnet! ;) Men Björn har ett väldigt starkt/speciellt kroppsspråk, ingen tvekan om saken! haha)

niffin sa...

Du vet han (den långe) i Monty Python & Pang i bygget/Fawlty Towers. ;)

Thina sa...

Hmm... ja, en svag klocka klämtar.. Pang i bygget har jag inte sett på länge & Monty Python har jag bara sett en sak med - the Holy Grail :P

niffin sa...

Kolla min blogg nu!! ;)

Thina sa...

Det ska jag göra! ^^