torsdag, augusti 07, 2008

CAE: The final part

Tillslut blev det ändå så att jag kollade mitt resultat samma dag som det blev tillgängligt (läs: mamma fick logga in och titta åt mig medan jag låg på sängen med en kudde över ansiktet), men av gammal vana blev det inte av att jag sa något right away. Kanske ville jag få ordning på tankarna, men det gick inte så bra...

Grade A 80% and above
Grade B 75% to 79%
Grade C 60% to 74%


Där har ni mig. Jag fick ett B på mitt CAE-prov.
Kalla mig negativ och vad ni vill, även om det är godkänt och allt kan jag inte låta bli att känna lite missnöje. Men så är det kanske alltid?
Det är bättre än ett C och bara en under A, men ändå kan jag inte låta bli att känna att det inte är tillräckligt. Sa ju att godkänd var målet, och visst var det det, och sedan ska jag erkänna att jag på något vis länge gick och kände att jag kunde vara ett B, vet inte varför men det var en känsla jag hade bara - man hör inte om så många (inte jag iaf) som får det och då känns det liksom lite unikt även om det inte var det högsta man kan få - men det blir ändå så att de där känslorna kommer sköljandes över än. Tänk om man hade fått A liksom, det... Ja, jag tror inte att det är en känsla som egentligen behöver beskrivas, alla kan väl sätta sig in i det där...
Och jag ska vara ärlig, det är egentligen inte betyget i sig som får mig att tvivla, utan det är det där "finstilta". Man får nämligen se en diagramliknande grej över hur man klarade varje del, och ett par av dem ser inte så där jättebra ut, så jag tror egentligen att det är där mitt största missnöje ligger faktiskt.
Sedan är det också så att som ni ser så är procentgränserna väldigt konstiga, B finns ju knappt med, så det är kanske egentligen bara två-tre poäng som skiljer mig från ett B till ett A. Eller till ett C, t o m. Dessutom när A-gruppen är så stor och man hamnar på B, då ser man att man ändå låg minst 20% ifrån full pott, och även om jag aldrig räknade med något sådant så börjar tankarna ändå gå.
Känns som detta börjar bli rörigt nu, men det kan bero på att det är rätt rörigt i mitt huvud med...
Men hur det än är så finns inte mycket man kan göra åt saken mer än att konstatera att så här är det. Jag fick ett B.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!! =)
Ja men så är det nog alltid, man tänker att man kunde gjort det bättre. Men tycker du ska vara nöjd! ;)

Thina sa...

Tack! :)
Jo, precis. Man kan int låta bli att tänka på det liksom

Stookiglia sa...

Det är ju jättebra gumman!!
Men det är ju lätt med att tänka att det "bara" var det man fick. Men ditt resultat var verkligen jättebra ändå :)

Thina sa...

Tack, sockertopp! Det känns faktiskt bättre nu, allt har fått sjunka in och så :)

niffin sa...

Ett stort grattis från mig också!!
(Synd det där att man går & tänker på "om bara"... Skönt att höra att det känns lite bättre nu ändå.)

Thina sa...

Tack! :D