söndag, augusti 10, 2008

London dairies

Okej, nu måste ni hålla i er - riktigt hårt - allihopa, för vet ni vad det är dags för nu?! Jo, en triljon år senare än utlovat kommer här äntligen sagan om Catherine i London!
Jag vet, det är helt otroligt! Haha

Dock blir det inte på det traditionella viset, att jag skriver allt här - vilket först var tanken - utan jag kommer ge er de inscannade sidorna ur the actual book! Ett sätt som jag hoppas ska göra det lättare både för er och mig.

I höst ska vi lämna in boken till skolan, och därför har vi sett till att vara så ärliga vi bara kunnat, och det är också därför vissa grejer kanske låter lite överdramatiska or what have you och att allt kanske inte makes perfect sense to you guys, men jag hoppas att ni kan ha överseende med det! ;)
Pga brist på utrymme i boken är de flesta berättelserna kanske avskalade och behandlar bara kärnanpunkten i storyn, men är det något ni känner att ni vill veta mer om sedan så får ni jättegärna säga till så ska jag utveckla dem! :)

Litet tillägg: Det som står på måndagen om oss i parken... Erkännande: Jag var aldrig där. Vi hade inte fattat att aktiviteterna var obligatoriska för oss från vår skola, så i sista minuten bangade jag och en annan ur (killarna med, men de var inte med oss), så i boken har vi bara framställt det som att vi tjejer var där iaf. Vi fick infon från de som faktiskt var där, men här har vi ytterligare något som skolan inte behöver veta (det finns nämligen en del sådant som vi valt att cencurera bort hehe...)
Annan fakta som inte finns med i boken eftersom vi var flera på den, var att min säng lät bara jag tittade på den, och när jag tittade ut genom mitt fönster och tittade rätt ner, vad fick jag se då? Jo, en soptipp! Verkade som folk bara slängt grejer rätt ner, disgusting! Och så stank det snabbmat. Sedan i vårt kök så hade folk inte diskat och det var flugor överallt! Efter ett par dagar köpte vi ett gäng engångsmuggar bara för att vara säkra på att ha något att dricka ur.

Klicka på bilden (som inte blev så stor som jag hade hoppats, men iaf så är det bokens framsida) för att komma till nedladdningslänken som innehåller en zip-fil med alla sidor!

Free Image Hosting at www.ImageShack.us


6 kommentarer:

niffin sa...

Jäss! *laddar ner äs wi spiik & återkommer* :P

Anonym sa...

Spännande :)

Anonym sa...

Det här blir lättast i punktform:
- DIN HANDSTIL ÄR UNDERBAR!
- Oyster Card? Dyrt?! Själv tyckte jag det var oförskämt billigt efter att precis ha hostat upp över 500kr på tågresan mellan Nottingham och London (vilket för övrig motsvarar ungefär Kristianstad-Köpenhamn, som kostar 176kr. Vuxenpris och allt!)
- Snälla håll med; Picadilly Circus är en stor fet besvikelse.
- Den där Simon verkar vara en trevlig prick ;)
- Hur fann du folket att vara? Trevliga?
- Hur vågade ni åka buss i ett främmande land?! Jag hittar inte ens rätt här hemma!
- Mmm, Oreos...
- Sparkade du någon vakt på smalbenet vid palatset?
- The Queen in hotpants... Nåt at photoshoppa? (och sedan bli hatad av hela den engelskspråkiga världen..?)
- Zac Efron? Inte du också!

Thina sa...

niffin > Looking forward to it! :D

sarah > haha okej, då tar jag det i punktform med - i din ordning :P
- TACK! Haha
- Alltså, det var väl inte så dyrt egentligen, men när man kommer första dagen och allt har pretty much varit skit och man inte vet hur mycket pengar man kommer behöva under veckan, då känns det så (att jag sedan på ca £125 hade 70 kvar när jag kom hem, det är en annan sak :P) Och detta stod ju såklart inte med, men jag hade nog tänkt köpa det ändå, men vi var bara så sura på skolan för att de inte hade sagt något om att vi faktiskt skulle vara "tvugna" att ha dem... Well, it's a long and messy story.
- Jo, det var det nog faktiskt lite. Vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen, men när man stod där kändes det ändå lite som "jaha, vad är det för speciellt med det här då?" Och vi kom tillbaka dit flera gånger, då det kändes mest som en plats like any other...
- Haha, ja, det var han! Helt jävla fangräbjulös var han! ;)
- Uhm... jag antar det? haha ärligt talat pratade jag inte med så många.. ehm... men det märktes att det var en annan kultur, det blev tydligt bara på bussen...
- Haha fråga mig inte! Det gör knappt jag heller, och hade jag varit ensam hade jag nog inte det, men det var en av de andra tjejerna som skötte allt med att kolla tabeller och sånt, så jag bara hakade på! haha Och visst, det blev fel och så ibland, men fördelen där var att bussarna ju typ gick hela tiden så missade man en eller åkte fel var det inte hela världen som det kan vara här.
- Ja, nam nam! :D
- Nej, de var för långt bort & så var det ett sånt där onödigt stängsel i vägen. Men jag hade gärna sparkat de på Harrods...
- Haha aa, det var min första tanke! Och jag började faktiskt på a little something, men hittade inte så bra bilder så det ligger på is just nu. Men tro mig, det kommer! Mohahaha
- Zac bär faktiskt INTE jag ansvaret för! Det var B som låg bakom det. Han följde med våra Happy Meal-leksaker och vi tänkte "äsch, bara för att" haha Men hade B fått bestämma skulle vi klistrat in bilden på en annan sida i boken (som inte var med här) som deras flagga! Haha

niffin sa...

Well worth the wait to say the least!!! :P Är grymt imponerad. Och håller med Sarah om handstilen! ♥

Thina sa...

Hihi täääck! På alla punkter :D