fredag, augusti 01, 2008

What's the verdict?

Jag mår lite smått illa. Darrar. Hjärtat bultar. Kan inte tänka riktigt klart.
Vet inte vad jag ska göra. Fr o m idag kan jag gå in och kolla mitt resultat på mitt CAE prov på nätet, jag är så jävla rädd! Jag vågar inte! Sitter och försöker bestämma mig för om jag ska göra det, eller om jag helt enkelt ska vänta tills jag får brevet med resultatet istället...
What am I to do?

Konstigt nog har jag inte tänkt så mycket på det hela faktiskt, knappt någonting sen dagen då jag gjorde det. Inte ens under själva provet var jag ju nervös! Men det är nu de senaste dagarna när det hela närmat sig som tankarna på det hela kommit krypande, men det är precis nu som allt blomat ut på allvar...
Jag är rädd för att bli besviken. Har ju hela tiden sagt att jag är nöjd med ett C, och det är jag, och det är vad jag tror att jag har fått också om jag klarade det. Men samtidigt är det ju klart att man vill ha så bra som möjligt, och står det då ett C där... Well, lite besviken kommer jag nog ändå bli, även om jag vet att det inte är något att skämmas för! Men nu har jag dessutom hört lite hur det gått för andra och såklart börjar man jämföra. Fast man inte ska. Kan inte hjälpa det.
Och sen kan det ju alltid stå det där andra med, det negativa. Det som säger att jag inte ens blev godkänd. Tänk om? För jag har verkligen ingen aning. Det faktum att jag svarade på allt är verkligen ingen garanti för någonting!
Visst, det värsta som kan hända är jag får göra om provet till hösten eller något, men hur kul är det på en skala liksom? Kan inte rå för det, jag är rädd.

Vad har jag gett mig in på?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dej!
Hoppas på det bästa såklart :)

Thina sa...

Jag är seg, men tack! :)