måndag, augusti 25, 2008

Verkligheten: Dag 1

En dag och jag är redan slutkörd! Vi gick inte ens schemaenligt till 100% idag, så tänk då i fortsättningen... Men mitt schema över huvudtaget blows! En hel del väldigt långa dagar och sjukt många och långa hål. Känns som att detta kommer bli en lång termin... Men jag sa till mig själv att jag ska göra det bästa av situationen och få det att funka ändå, får väl se hur länge det varar. Hmm. Skolan är dessutom bra på att ändra schemat lite hipp som happ whenever de känner för det, så jag får väl hoppas på att en sådan ändring ska kunna ljusa upp min vardag lite då.
Morgondagen är dock inte ljus någonstans just nu för tillfället, tisdagarna kommer vara värst av alla! Skola mellan 8.25 & 17.00 och i det inkluderas utöver lunchen tre hål som i snitt är 40 min långa, och detta betyder upp 6.30 och sedan komma hem strax efter 18.00 nån gång om allt flyter så som det ska. Grattis på mig, jag har vunnit en sparkcykel!
Det man väl kan hoppas på är att det inte kommer vara så jätteansträngande. Kan ifs redan nu säga att det är önsketänkande när det kommer till Engelska E, men det är ju mitt eget val så det får jag väl leva med.

Skulle nog kunna somna här och nu! Definitivt sängen i tid ikväll, som sagt en lång dag som väntar på mig imorgon. Jag vill inte! Aja, göra det bästa av situationen var det ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj stackars dig. jag har i stort sett kommit hem den tiden varje dag i 2 år plus att jag började tidigare än du gör nu