söndag, september 21, 2008

"I lost my shoe!"

I vilken ände börjar vi idag?
Har väl inte direkt gjort min läxa, för en gångs skull betyder det dock inte att jag inte försökt! För det har jag. Men det är verkligen skitsvårt att försöka skriva ihop tre rätt långa intervjuer till en flytande text. Otto (det är visst ett fint namn! Var inte så pjåskig. Fast han verkar ju vara väldigt anti-smeknamn in general när det kommer till honom själv, så...) får väl säga vad han vill imorgon då. Visst kunde jag ha börjat tidigare med kanske, men tror ärligt talat inte att det hade hjälpt. Mina frågor var för olika varandra... Orkar inte älta det nu, i morgon är en annan dag!

Dagen har spenderats hos småkusinerna, kalas hölls för dem idag. Mat, lila prinsesstårta med en riktig prinsessa mitt i allt och kuligt.
Men vad fick jag alldeles nyss, precis veta då? Jo, att kusinskaran nu har utökats för bara några timmar sedan! It's a girl.
Då min morbror och hans fru inte dök upp på kalaset, fast det var sagt att de skulle det och inte ens hörde av sig om att de skulle utebli, började snacket bland speciellt mamma, moster och mormor gå om att saker nog var på gång. Seems they were right. Tror moster är lite mallig, för hon var väldigt på denna teori.
Ja, så kan det gå.

Slutligen tänker jag promota dagens avsnitt av Supernatural på kanal 5, 22.30 (som tyvärr känns lite sent...).
Utan att säga för mycket kan jag säga att huvudpersonen är en hartass, och skillanden på tur och otur är långt ifrån hårfin! Avsnittet är något av det mest komiska jag sett i seriens historia och det bjuder definitivt på en hel del underbara skratt! What more can I say? Se det!
Som en liten fortsättning på samma tema kan jag ju bara nämna att det i USA i torsdags var premiär för säsong 4. Of course har jag sett avsnittet, och det var minsann ett kärt återseende! :D

Imorgon hoppas och tror jag på en kort dag i skolan. Ingen engelska och en lektion framflyttad - det borde den vara i alla fall - betyder att jag nog är hemma vid 12 eller något om universum vill mig väl. Håller tummarna för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad kul med en tjej:D

Anonym sa...

Hoppas det går bra med läxan iaf sen ;) Och GRATTIS till en till kusin =D

Thina sa...

Tack! ^^