torsdag, oktober 09, 2008

Det som inte kommit ut än

Tänkte att det här skulle få bli en update med några korta(?) "bulletpoints" och så får vi se var vi landar sedan...

...den 2 juni tar jag studenten! Då borde ni alla dyka upp där tycker jag! :D

...idag köpte jag jordnötssmör. Har velat ha det ända sedan jag kom hem från England! De av er som laddade ner och läste resedagboken kanske minns mackorna vi gjorde där, det blev nästan som att leva ett liv i lyx haha.

...igår föddes får andra kull med valpar. Två pojkar och två flickor som fortfarande lever. Vart en tredje pojke också, som tyvärr var död vid födseln. Sen kommer ju hela den här grejen med namningen med... Man kan ju inte säga annat än att det råder delade meningar på den fronten! Jag har föreslagit bl a Åke, Greger, Holger och Mårten. Av någon anledning som jag inte alls kan förstå dissar min mor dessa rakt av. Dock fick jag en annan snilleblixt sen, som mummy dearest faktiskt nappade på; döpa dem efter amerikanska delstater. Där har vi en del som vi försöker enas om...

...sedan ett par dagar tillbaka är jag helt förälskad i låten "I don't love you" med My Chemical Romance. Om någon har den och vill dela med sig, får denna jättegärna göra det med mig :D hehe

...när jag satt på spårvagnen förrut, minns inte om det var till eller från skolan - inte för att det spelar någon roll egentligen, så satt jag och funderade på det här med bloggen... Jag är ju uppenbarligen riktigt kass på att uppdatera den, och sedan har jag även min LJ som jag är ännu sämre på att uppdatera. Kanske att jag borde ta och "slå ihop" dem..? Alltså, om jag skulle byta helt till LJ. Jag har två rätt starka argument för detta: för det första kanske det skulle öka min skaparmotivation lite och på så vis få upp mer av det jag gör där, och sedan så skulle jag ju få öva min engelska ännu mer eftersom den är på enbart engelska. Sådant kan alltid behövas liksom... Men jag vet inte. Tror jag funderat på detta tidigare, och kanske rent av nämnt det här, men det blidde ju inget av det då i alla fall.
I slutändan är det ju upp till mig, men att höra andras åsikter är alltid bra. Skulle jag sakna min svenska kan jag ju alltid ta upp den igen, den får finnas kvar här helt enkelt som en backup. Fast som sagt, detta är bara funderingar jag har för tillfället.

...var detta allt jag hade? Fick för mig att det var mer... Kanske det var med, men det lyckades gå vilse i hjärnbanken.

Fast en sak till tänkte jag lägga in här också, en kulig grej som jag hittat på diverse bloggar för inte så längesen, men som jag glömt av att skriva:

1. Ta fram din mobil.
2. Bläddra igenom din inkorg.
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et.
4. Gör likadant på varje fråga.

Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Jag har kommit på en sak!

Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Wah, dumma dig!

Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Var är du?

Vilket sms blev du mest berörd av?
Jag blir nog förresten lite sen

Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Ok, vi ses sen

Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Hänger du med på bio imorgon?

Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Vet du något mer om när du är klar?

Vad vill du höra mest av allt?
Vi ska gå ut sen

Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Haha, sjutton också!

Din romantiska replik?
Japp, det skulle hon

Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Tittut!

11 kommentarer:

Anonym sa...

varför ska ni namnge dem? Det är väl upp till köparna att bestämma?

Thina sa...

Jo, men de måste ju ha ett namn på stamtavlan

Anonym sa...

Jaså Jaha...men blir inte alla förvirrade om det står ett namn på stamtavlan men hunde heter något annat:P?
Du har väl kollat min nya blogg? jag förväntar mig kommentarer:P

Thina sa...

Vet inte, men det är så det här det går till. De flesta hundar som kommer från större kennlar och så brukar dessutom ha riktigt konstiga namn, t ex min kompis hund heter på sin stamtavla kennelns namn + I want to break free.

Anonym sa...

Kommentar i "bulletpoint" form:

Klart man kommer på studenten!!!

(Usch för jordnötssmör)

VALPAR!!! Och dina namnförslag var skitbra. Döp dem i hemlighet. Jag kan välsigna lite vatten till dig.

Påminn mig, så kan du få MCR låten av mig.(Videon är ännu bättre. Regisserad av Marc Webb, höhö)

JA! Ehh, I mean YES. More LJ! I need more people over there, it's so stinkin' quiet.

SMS-listan var ju nästintill perfekt ;) Mycket skratt när jag läste den.

Anonym sa...

Jag kommer och filmar dig på studenten:D

niffin sa...

Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
- Var är du?"


*LOL*

Dina valpnamnsförslag gillar jag skarpt. (Det var förresten nära att Arvid fick heta Botvid - han är född på Botviddagen - men tack&lov var det första kulle så det blev på A istället. Å andra sidan-- tänk om han hade fått heta Anselm eller nåt.. Hu!)

Du kan ju ha LJ:n på svenska till blogginlägg & & skriva på engelska när du lägger upp ikoner & stuff. Ja, jag saknar dina LJ-poster! ;)

Stookiglia sa...

"Wah, dumma dig!" *asg* Så det säger man till sin bästis? Hahaha!! Och sen den sista. Fan vad kul om du verkligen sa "tittut" till tjuven. Hahahaha!!! Åh vad kul det var att läsa!

Thina sa...

sarah > Älskar dig för allt du sa, förrutom den där kommentaren om jordnötssmöret. Men det faktum att jag får ha dig på studenten väger upp för det en miljon gånger! ;)

gina > Du skulle bara våga! :O Filma, alltså haha ;)

niffin > Haha, då är jag jag glad för din och Arvids skull! ;)

stookiis > Jag säger vad jag vill! ^^

Tackar för övrigt för era synpunkter om LJ, ska ta och börja fundera lite på riktigt nu! :)

Anonym sa...

ja ska givetvis försöka komma, får väl dra med mig tobbsan :D

Thina sa...

Yaay! Ja, det måste du göra! Vi får tvinga honom, om det så är det sista vi gör! Haha