lördag, februari 28, 2009

Härmapor

Har väl inte för vana att kommentera Melodifestivalen, men idag måste jag!
Kvällens andra bidrag var ju en total rip-off!
Låten "Higher" med Star Pilots kan inte ha innehållit många toner som kom från Velvets "Take my body close". Lät verkligen precis samma från början till slut.
Ärligt talat fattar jag inte ens riktgt att låten kom med från början, trodde ju en av reglerna var att låten inte fick vara spelad innan..? Borde inte de som sitter i låt-kommittén eller vad nu vill kalla dem ha som uppgift att hålla koll på att låtarna inte mer eller mindre redan finns?
Ja, jag vet inte... Och egentligen bryr jag mig väl inte så värst mycket heller, men jag tyckte ändå att det var värt att uppmärksamma.
På Star Pilots MySpace hittar man förresten även låten "In the heat of the night", och inte kan mitt gehör vara så dåligt att bara jag tycker att även den har väldigt många likheter med deras låt från ikväll?

Undrar hur mycket det kommer stå om det här i tidningarna i morgon? Antingen kommer det vara absolut största nyheten, eller så kommer det inte att nämnas alls bara för att de som skriver tidningarna inte har hört Velvets låt. Det senare låter dock rätt osannolikt. Men ändå inte omöjligt för det.

1 kommentar:

Catrin sa...

Ja, gumman, du har alldeles rätt! Deras musik är ju mer eller mindre likadan. Sen att den här låten är riktigt lik "take my body close" är inte så normalt.

Stäm dem! Hehe