fredag, februari 06, 2009

Sorry's not good enough

Sista dagen i skolan innan lovet blev inte av. Kom hem igår och var riktigt trött, hade ont i halsen och kände att jag är på väg att bli förkyld. Somnade. Vaknade och hade fortfarande ont i halsen, lite ont i huvudet och blev sedan helt yr i huvudet. Lite obehagligt. Så vaknade jag i morse och kände mig som crap rent ut sagt. Orkade inte palla mig iväg till skolan för två lektioner då. Inte den tiden på morgonen.
Lite bättre mår jag idag, men halsen känns halvtaskig och lite kli-ig och förkyldningen ligger och lurar alldeles runt hörnet. Men förhoppningsvis är det inget ihållande så att jag slipper spendera lovet sjuk.
Fick en pleasent surprise förrut också då det upptäcktes att jag även måndagen efter lovet kommer vara ledig, då det är omprovsdag (som alltid efter våra lov) och sedan studiedag på eftermiddagen. Men eftersom jag inte har nåra omprov... Well, you do the math ;)

Just nu är jag bara ren slacker och orkar inte ägna mig åt så seriösa saker. Funderar i alla fall på att se "En djävulsk romans" ("Cruel Intentions") med bl a Ryan Philippe och Reese Witherspoon på ettan kl 22.00 ikväll. Har sett den någon gång förrut, men det var en rätt crappy version på datorn, så det kanske är värt att se den igen?
...Men så upptäckte jag precis att "Billy Elliott" går i kväll kl 21.00 på kanal 9... Åh, nu fick jag beslutsångest! Jag gillar ju Billy... Hmm... Får ta mig en funderare.

2 kommentarer:

niffin sa...

Inte bli sjuk, inte bli sjuk!! *sjäks fist*

Thina sa...

Haha! Jag försöker - just nu är det inte värre än förrut i alla fall ;)