torsdag, maj 28, 2009

'Cause it's strong, and it has taking me over

Såg på Grey's Anatomy igår. Ett gäng college graduates, på väg till just sin avslutning, hade blivit påkörda av en lastbil eller något och sju av åtta dog. Haha, kändes väl kanske inte som att det var det mest optimala att se en knapp vecka innan den egna avslutning... :P

Egentligen är det meningen att man skulle bege sig till Valhalla och glo på fotboll som spelas av folk på skolan. Skolan ordnar sånna här turneringar typ tre gånger om året och man förväntas att alltid vara där, då det tas närvaro och annat sådant där onödigt.
Men det är så grymt boring att gå och titta på, är nästan alltid där - eftersom det är meningen att man ska - och det är oftast få andra som är det! Hade med andra ord ingen lust att gå dit, det värsta som händer att jag får frånvaro och vad bryr jag mig om det nu?! Nej, precis.
Dessutom var jag och mamma iväg och hämtade mina linser - första gången på ett år som jag har det nu eftersom det varit så mycket krångel med det för min del, men nu kände jag att det kunde vara kul att ha till studenten. Och jag trodde ju att det bara var in och hämta och sedan gå igen, men icke sa Nicke. Jag fick sätta i dem och sedan gjorde de en massa test, typ samma som man får göra när man ska ha, fast i lite mindre skala, så det tog ett litet tag och tiden gick så jag skulle kommit en bra bit in på fotbollen i alla fall.

Vi åkte hem i stället och fortsätte att baka lite till på tisdag. Mycket kuligare!

Inga kommentarer: