fredag, maj 29, 2009

Prom night

Jupp, hade nästan glömt av att balen hölls idag. I'm not there, obviously. And it's kind of... bittersweet.
En väldigt många faktorer som spelat in i att jag valt att inte delta; t ex att jag fram tills bara för en dryg månad sedan knappt var säker på att det ens skulle bli något, och att när det sedan officiellt kom ut att det skulle bli en bal var det väl sådär med information (som såklart bottnar i att den kom ut alldeles för sent). Sedan var det också att ingen av mina kompisar skulle gå, och jag tänkte ju inte direkt dyka upp där själv.
Om jag fattat det rätt så är det 20 av årskursens drygt 75 elever som anmälde att de skulle gå. Och då vet jag inte ens om de tjugo personerna är med eller utan utomstående partners. Det låter väl lyckat?
Så med det i åtanke... Jag tycker att det är tråkigt att jag missar en bal, men inte den balen. Vet inte hur jag riktigt annars ska förklara det, men själva balupplevelsen kanske man kan sammanfatta det?
Inte köpt nån biljett för studentfesten som går av stapeln på tisdagkväll heller. Återigen så har det lite att göra med att "ingen av de andra" ska gå heller (så vitt jag vet) så det säger nästan sig självt. Nu är jag väl ännu mindre ledsen över detta än över balen, eftersom jag inte är en person som gärna går ut så där - å andra sidan är det väl kanske lite annorlunda när det gäller studentfesten, så man borde tänka om av de orsakerna. Men det största "problemet" är väl att det är ännu en upplevelse som man går miste om.
Antar att jag väl på något plan kanske ändå alltid förväntat mig att jag allt det här, hela studentgrejen, mer eller mindre "traditionsenligt". Kanske kommer jag att ångra mig jättemycket i framtiden, eller så kommer jag tycka att det är de bästa besluten jag någonsin tagit. Only time will tell.

Imorgon står frisören på schemat kl. 11.00. Nothing major, though. Bara lite toppning och sådant där annat tjafs.

2 kommentarer:

Stookiglia sa...

Var det bara så få som anmält sig? Då var den nog inget att gå på ändå :P
Men ni gör rätt och har balen i slutet. Vi hade den efter studenten. Helt korkat. Jag gick inte på den. Vem vill känna sig obekväm med en dejt som kanske är hemsk och sen träffa hela stan som tagit studenten? Inte jag. Haha!

Lycka till hos frisören!

niffin sa...

Ojoj, det närmar sig med stormsteg!