tisdag, januari 19, 2010

Do you want to see the place where I am free

Var på bio med Antonia idag, väldigt trivsamt. Var inne på Buttericks innan filmen där de hade en... apa(?) som rullade runt i en korg i ett hörn och skrattade världens roligaste skratt med jämna mellanrum. Och när den skrattade skrattade även vi. Mycket. Synd att den var så dyr, annars hade man ju lätt investerat i en! :D
Filmen vi såg var i alla fall Bröllopsfotografen. Hade sett reklam för den och den verkade rolig, och det var den väl till viss del men den var betydligt mer drama än komedi. Men fortfarande en helt okej film med många bekanta ansikten.

Frånsett två flickor som var i (åh, jag är ju så dålig på att gissa folks ålder!) kanske 8-års åldern någonting, så tror jag att vi var yngst i biosalongen. Resten var typ 50+. Nog första gången jag varit med om det. Antar att det är så det blir när man går på bio klockan två en vanlig jävla tisdag hehe. Då vet vi det.

Något annat dagens biobesök lärde mig är hur man ska handskas med att vara arbetslös i tider som dessa (och jag vet inte, kanske i vanliga tider också?):
Fyll frysen med vilt, arbeta så mycket svart du kan och vänta på bättre tider.

Jahapp, betyder det här att jag ska gå ut och skaffa en jaktlicens då eller? Och ett gevär. Då får det visst bli en vapenlicens med. För att vara ett sätt som ska få en att inte bli pank så verkar det väldigt dyrt...

2 kommentarer:

CadieJay sa...

Glöm inte hur mycket ett gevär också kostar.... Sen kan det ju behövas investera i ett par skjutlektioner och en jakthund innan man ens har en chans att 1) hitta älgjäveln och 2) träffa fanskapet så det dör.

I wish you luck, my friend xD

Catrin sa...

Jag har också sett filmen, vart inte riktigt så nöjd som jag hoppats på. Den var rätt tragisk hela tiden tyckte jag...

Om du jagar, delar du med dig då?