onsdag, januari 13, 2010

Hold me when I'm scared, love me when I'm gone

Insåg att jag aldrig riktigt avslutade mitt Star Wars-tema här fastän jag såg klart sista filmen för läääääääääängesen... Ehm, ja. Allt är relativt, som jag brukar säga (men på riktigt, såg faktiskt klart sista filmen antingen redan dagen innan den visades på TV eller om det var samma dag... Skitsamma, jag såg klart dem innan de visats klart i TV! :D Sen att det där var för miljonte gången och jag såg alla för första... I've always been a slow starter. Arbetar bäst under press, ni vet?).

Men i alla fall. När det hinner gå lång tid hinner man också glömma en massa saker - sen att jag inte behöver mer än ett par sekunder för att glömma... det är en helt annan sak - så det är möjligt att jag hade en massa smarta, bra och utvärderande saker att säga, men jag orkar inte försöka komma på dem igen. Därför håller vi oss till tre saker:

1. Bästa karaktären? Utan tvekan C-3PO! Haha han var ju helt jävla klockren, förolämpade allt och alla som han irriterade sig på (vilket hände ofta) med de skönaste kommentarerna.

"Oh my goodness. Shut me down! Machines making machines. Hmm. How perverse." (Fler citat här)

Om jag nån gång får en egen robot ska den vara precis som Threepio! :D

2. I jämförelse med Jabba the Hutt (hans... husdjur, eller vad man nu vill kalla det, kan jag förresten inte avgöra om det ser sjukt läskigt ut eller om det är så att man vill ha en själv...) så är mördarsniglar nästan söta. Nästan.

3. Efter att ha sett the whole thing from beginning to end och ser hur Darth Vader slutar tycker man nästan om honom lite i alla fall. Och om nån nånsin tvivlat på om jag är en tjej så gör de nog inte det längre - kan ni se en kille säga en sån sak om nåt sånt här? Like they'd even notice, menar jag :P Haha

Eller just det ja, det var ju en grej till... I samband med att jag såg Episode V förändrades hela mitt liv och allt blev till en stor besvikelse! I'll try to keep it short:
Bara för att jag inte sett en hel film i serien förrut så betyder det inte att jag inte sett något. Även om det var längesen. Men jag visste ju såklart redan att Vader var Lukes pappa - jag visste hur han berättade det och jag hade scenen i mitt huvud som jag visste skulle komma i sista filmen. Trodde jag. Jag var ju helt övertygad om att allt kom ut "officiellt" i Episode VI när Vader fått av sig masken och var typ halvdöd. Och så visar det sig att jag i alla dessa år gått och haft fel eftersom han berättade redan i 5an! Snacka om besvikelse alltså! Hela min värld vändes upp- och ner. Fast jag har nog kommit över det lite nu. Det måste jag ha gjort, annars borde jag väl varit halvvägs till Kina nu?

Undrar vad det kan finnas för fler sånna här viktiga filmserier som är typ kult som jag inte sett, men som jag borde se? Terminator kanske? Eller Rocky. Men dem har vi inte, så då orkar jag inte bry mig.

2 kommentarer:

Catrin sa...

Sagan om ringen?
Själv har jag aldrig varit förtjust i varken terminator eller rocky, vet inte varför men det har ju aldrig varit jag. But go for it, girl!

Snacka om att du måste varit förvånad, när jag skulle se hela serien igen för andra gången för några år sedan typ i samband med att den 3dje gick på bio or something så kom jag inte ihåg 6e, vilket jag knappt gör nu heller. Borde kanske titta igen, jag har ju alla i mitt rum...

Thina sa...

Sagan om ringen-triologin har jag faktiskt redan sett! :D I typ nian, så det är ju waaaaaaay back! ;) Haha