tisdag, augusti 21, 2007

Den allvarsamma leken

I går började allvaret, i dag var det borta! Haha
Gårdagen gick i princip ut på att man tillbringade ett par timmar med att lyssna på lärare & rektor som pratade om allt nytt och gammalt, och sedan var det hem och låtsas som ingenting hehe. Okej kanske inte, men i alla fall :P
I dag var vi lediga igen - woho :D Jobbig start på året... :P Ettorna hade sitt upprop idag så jag gissar att det var därför.
Morgondagen ska ägnas åt fotboll. Skolan ska ha nån turnering eller nåt, men no way José att jag deltar! haha Oavsett så måste man infinna sig där och titta på, vilket jag kan tycka känns lite onödigt men anyway. Sagt att det ska pågå mellan 12.00 och 16.00, så även om det blir sent på eftermiddan så är det inte jobbigt. Det kunde ha varit värre.
På torsdag är det vad de kallade "Prövning" på förmiddagen för de som kanske hade IG i något ämne, eller de som helt enkelt tror sig vara tillräckligt duktig i ett ämne de inte haft än och kan skriva ett prov för hela kursen och sedan vara klara med den. Med andra ord inget som rör mig :P Efter kl 13.00 är det enligt schema & fredagen blir helt enligt schema. Fattade det som att det skulle vara något specialschema denna veckan, men hur det ser ut vet jag faktiskt inte än. Väntar fortfarande att det ska komma upp på SchoolSoft... Jag hoppas på korta dagar och lite att göra! Haha
Allt kanske inte låter så lockande, men det är i alla fall bättre än alla de som knappt blir hälsade välkomna tillbaka innan det är raka vägen tillbaka till skolbänken! I guess I'm quite lucky in that way. Men det betyder inte att jag gillar det! :P hehe

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får höra av dej när du fått schema så vi kan göra planer =)

Thina sa...

Will do first thing! ;D