söndag, augusti 19, 2007

Fit for fight

That's it, i morgon börjar allvaret igen. Jag vill inte!
Eller egentligen, det är med blandade känslor som jag gör mig redo att ta mig an det kommande året: Å ena sidan är det mycket nytt som väntar igen - nya lokaler, mya ämnen och upplägg mm - och som gör det hela lite mer spännande, och å andra sidan finns det en del negativa faktorer från innan som dröjer sig kvar som mörka moln över det hela och gör det så himla mycket mindre tilltalande. Att jag nu också kommer få ca en timmes resväg per väg istället för si så där 20 minuter är inte heller speciellt lockande, eller som jag ser fram emot. Tur att jag har min bästis mp3:n!

Jag kan bara hoppas att det positiva ska kunna överväga det negativa. Och har jag tur kanske detta året kan gå lika fort som det föregående - jösses, tiden bara flög iväg då! Inte klokt någonstans.
Men det känns fel att behöva gå upp sju redan första dagen! Som tur är så är det bara upprop och lite annat sådant allmänt som väntar. Tror jag i alla fall... :S

Anyhow, naturligtvis måste man ju förbereda sig inför det som väntar, and I'd like to think I have;
Världens tuffigaste block med döskallar på, och mapp av samma släkte.
Nu lyckades jag inte få tag i vita med döskallarna målade på samma sätt som på de svarta, även om jag vet att de finns, men det är inte så viktigt. Dessutom finns de inte i någon form som rutade block, så det måste jag fortfarande skaffa på annat håll, men jag planerar att införskaffa klistermärken med döskallar som på de andra och klistra på. Kommer bli så fint, så fint! :D
Kalender och high lighting pennor lär ju komma väl till pass med. Även kalerndern är förgylld med en döskalle, förvisso en helt annan sort, men denna duger fint den med ^^ Pennorna fick jag skaffa nya nu eftersom de jag köpte på Rusta inför förra året gick sönder så fort man satte på korken igen. Jäkla skit.
Tanken är - och har varit en tid - att jag ska köpa whiteboard pennor med så att jag kan måla på tavlorna i de tomma klassrummen när man är där. Nåt måste man ju fördriva tiden
med!

Sedan något som inte alls är för mig, utan är något jag gör för mina kära klasskamrater. De där som aldrig, eller nästan aldrig, har en penna med sig och måste låna (jag tror de flesta av er känner till sorten), men som senare råkar glömma att lämna tillbaka dem med - I am sure.
Därför har jag ju varit så förutseende att jag plockat på mig en bunt pennor både på IKEA & NetOnNet, som jag mer än gärna ska dela med mig av - och jag kommer inte ens att bry mig om jag får tillbaka dem eller inte! Storsinnt av mig, jag vet.
Och som ni kanske förstår stannar det ju inte där; de kommer ju dessutom få möjlighet att välja vilken sort de vill ha! Är det inte underbart, så säg? När pennorna tar slut tar jag bara en promenad ner till IKEA och skaffar nya. Då kommer förvisso valmöjligheten försvinna, men man kan faktiskt inte få allt!
Igen: jag gör det inte för min egen skull, utan för de stackarna som måste förlita sig på alla andra! Jag riktigt lider med dem.
Jag kallar det... årets goda gärning. Om ni bara visste hur bra jag känner mig innombords! :D Haha
Nu ska här ta mig tusan bli åka av! Fast jag vill fortfarand inte...
Och 50 spänn på att det braiga vädret kommer komma nu när man återvänder till den normala vardagen! Fy fan vad jag kommer att stämma häcken av någon då! Se upp Varberg!

(Är det bara jag som tycker att Blogger borde skaffa ett smiley-verktyg?! Någon borde framföra det till dem på nästa årsmöte. Fast vilket möte som helst går bra faktiskt, jag är inte så petig! :D)

5 kommentarer:

Anonym sa...

varberg? huh?
tar det verkligen 40min extra, kollektivtrafkine suger verkligen i götelaborg

/sparks

niffin sa...

"Pennreserven" är ju en fantastisk idé! :P Att det dessutom finns valmöjligheter - helt genialt! ;)
(Jag saknar också smilies... Brukar ha uppladdat på Photobucket, men det blir inte samma "spontananvändning" som om de fanns "direkt" i bloggen.)

Anonym sa...

Lycka till imorgon, hoppas allt går bra!

Thina sa...

Sparks > Jepp, helt seriöst. Vi får göra nåt åt saken! ;)

soul_bird > Why, thank you! ^^ (Jo men precis! Nåt sådant är jag dessutom alldeles för lat för att fixa :P)

Thina sa...

aradil > Vi skrev visst samtidigt! Därför som jag missade dig :P Tack så mycket, det var lite halvnervöst ett tag men sen släppte det och det gick as well as to be expected ;)