torsdag, augusti 30, 2007

Take me from this place

Jag har definitivt haft bättre dagar! I dag har bara varit helt... blah! Det är den fortfarande.
Hostig som aldrig förr känns det som, det bara fortsätter att trappas upp. Fy fan för förkyldningar! De där hostattackerna gör dessutom så att man får ont i hals och huvud, jag är helt slut och vill bara sova!
Övervägde att stanna hemma och var så här nära *visar med fingrarna* att göra det också, men av dagens fyra lektioner var tre av dem medieproduktion och det kändes väl inte allt för lyckat att missa tre stycken... Även om jag vet att vi än så länge inte gör så mycket där eftersom vi fortfarande står utan datorer... Mr Garrett är inte alls glad över det heller och kanske lite i protest släppte han oss innan ens första lektionen av de tre var över och jag kunde gå hem. Det var dagens ljuspunkt för övrigt.
När jag kommer hem möts jag av att det är strömavbrott! Great, liksom. Det låter nästan hemskt att säga, men man blir verkligen handikappad i såna lägen! Inte bara för att varken TV eller dator funkar t ex, men det är ju faktiskt så att spis och kyl + frys och allt annat faktiskt slås ut också.
Senare under eftermiddagen dök strömmen upp i alla fall, tack och lov. Men jag missade i alla fall Days. Får ta reprisen i morgon.
Jobbigast just nu är bara att 32 sidor om antikens Grekland väntar, som jag sedan ska sammanfatta på max två sidor! Jag orkar inte! Jag vill sova! Jäkla skit.

6 kommentarer:

Sparkling sa...

du e utmanad!

Anonym sa...

Gah! Vad jobbigt!
Strömavbrott är verkligen hemska för nästan allt i vårt moderna samhälla styrs av el. Så tänker man "nä, men vi kan ju göra den istället" och sen bara "nä, det går ju också på ström".
Hoppas du blir bättre snart gumman *kramar*

MissTaken sa...

du e utmanad ;)

Thina sa...

sparkling & misstaken > Spännande! Ska kolla in! ^^

mälin > Jag vet! Vi lever i ett modernt samhälle! Haha Tack! :)

niffin sa...

Hoppas du mår bättre nu & att Antikens Grekland ordnat sig. ;)

Thina sa...

Hmm... vad gäller Antikens Grekland & Rom & allt vad det nu var så gick det väl ok, vet inte om jag gjorde rätt... haha men bättre mår jag iaf! Bara lite hostigt nu... :)