lördag, mars 15, 2008

Analysera mera: Melodifestivalen 08

Det jag ska säga nu är inte pga att jag är bitter eller något i den stilen för att det bidrag jag hejade på inte vann, och därför känner att jag måste klanka ner på vinnaren (& ev. andra deltagare). Nej, detta är enbart vad jag faktiskt tror, och vad jag har gått och smått grunnat på ett litet tag nu i och med alla skriverier & spekulationer & saker som man hört och sett folk skriva det senaste.
Jag är tror seriöst att folk lurat sig själva när de röstat på Charlotte; de tror att bara för att hon tagit hem hela kalaset en gång så kommer hon göra det igen. Jag säger inte att det är omöjligt, absolut inte, men det finns inga garantier & folk som vunnit förrut har väl inte alltid haft samma framgångar sedan? Dessutom måste hon kvala vilket gör allt mycket mer komplicerat. Och titta bara på förra året - ni såg ju hur det gick. Det var balkan för hela slanten.
Ingen kan förneka att det var kompisröstning i allra högsta grad, och vi här i norden och vår del av Europa gjorde samma sak så jag säger inte att vi är oskyldiga, men det är precis det jag menar. Och det är faktiskt samma sak här i Sverige nu när vi skulle rösta fram någon att skicka ner dit - i allt för många av fallen är det så att det är personen man röstar på och inte låten. Om låten varit vårt main priority så lovar jag att kvällens startfält hade sett helt annorlunda ut! För snälla, vem röstade man egentligen på; Christer Sjögren: personen eller låten framförd av Christer Sjögren? Om man inte är typ pensionär, dvs. Som ett exempel bara.
Charlottes låt var inte dålig, den vara bara inte den bästa. Och jag vill inte vara ännu mer nedlåtande, men den där låtens genre är nog tyvärr på att dö ut, faktiskt. Tiderna förändras & lika så personerna som tittar på programmet, de börjar hitta nya vägar och intressera sig för annan typ av musik. Enligt mig. Och ja, jag är väl medveten om att vi kunde fått något mycket värre än det här, så jag vet att man ibland måste vara tacksam för det har.
Hade jag fått bestämma dock, hade vi skickat BWO. Eller ja, vi vet ju alla att det inte riktigt är sant; hade jag verkligen fått bestämma hade vi skickat Björn. Men man kan visst inte få allt har jag hört.

Och nu när det är som det är, Charlotte Perrelli ska representera oss i Belgrad, vilket gör att jag verkligen måste säga att då får hon banne mig träna på uttalet: det heter light, Charlotte. Light. Okej?

Imorgon är väl inte helt omöjligt att vi klämmer in en liten snutt om dagens biobesök. Stay tuned - samma kanal men förmodligen inte samma tid! :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.