lördag, mars 28, 2009

He shot me down, Lucille

För en liten stund sedan kom jag hem från tygaffären med mamma. Nu är allt tyg med tillbehör som ska bli min studentklänning inhandlat, så nu återstår bara för mamma att sy den med. Hon har börjat med en "kladd" i gamla lakan bara för att vi ska se så att det blir som det är tänkt. Det kommer nog bli bra det här.
Fram tills bara för någon vecka sedan var jag väldigt skeptisk till att vi skulle ha någon bal, för man har verkligen inte hört någonting! Nu har jag dock hört någon nämna samma datum ett flertal gånger, så det är väl något på G i alla fall då. Frågan är om jag kommer att känna för att gå ens bara, allt hänger på omständigheterna och detaljer. Skulle jag bestämma mig för att gå kommer jag att återanvända klänningen från avslutningsmiddagen i 9an.

Nu tänkte jag att det väl är läge att lägga in sista växeln på projektarbetet och få klart "min" del till redovisningarna som drar igång kommande vecka. Dock är det PowerPoint presentation mm som ska ordnas med, och det var väl tänkt att få till imorgon, så nu väntar jag på att min partner in crime ska höra av sig så att vi can make plans.

Inga kommentarer: