torsdag, mars 26, 2009

Ska det vara en klippning också?

Idag när jag var i skolan ringde min telefon medan vi nästan allihop satt och käkade lunch och tjötade. Det var ett dolt nummer så jag ville inte svara, man vet ju aldrig vad det är för konstigt folk som ringer nu förtiden ju! Så jag tryckte bort samtalet och vi diskuterade det lite; de tyckte att jag väl borde svara - jag kunde ju använda någon lustig öppningsfras.
Så ringer det igen, fortfarande dolt nummer. Efter lite övertalning svarar jag. "Tarkans kemtvätt och frisör". Kvinnan i andra änden, som nog allt hade en liten brytning tycker jag, svarade att hon då hade ringt fel och la på. Jag tror att hon blev lite skrämsen.
Vad hon var för en och vad hon ville vet jag inte.
Det som förundrar mig mest var att jag lyckades hålla mig från att gapskratta medan jag sa det och att hon verkade gå på det.

Så nu vet ni vad jag gör i skolan: jag skrämmer tanter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, nu blev ja nyfiken på vad de var för kvinna som ringde :P /sparks

Thina sa...

Haha jag med! Men högst troligen så var det inget annat än just en enkel felringning.