torsdag, februari 22, 2007

Hemma

Hemma i dag. Vaknade i morse (kände det egentligen redan under natten) och kände bara hur jag hade så där ont igen! Fan vad jag hatar det!
Pratade i alla fall med mamma, så jag fick vara hemma och det tackar man ju egentligen nej till heller! :P Speciellt inte en sån här dag när det är så mycket snö att man inte har en aning när man kan beräkna vara framme där man ska! Inget vidare roligt det heller... Jag menar, tågen går ju inte som de ska ens när vädret är prefekt, så man börjar ju undra hur det ligger till där egentligen... Vet att jag tagit upp det här förrut, men som ni kanske också förstår tycks det ju vara ett ständigt återkommande tema för min del...

Bakade fler prickbollar i dag, me like! ^^
Kollade också i en tårtbok, letade efter en tårta till min födelsedag, hittade en som verkar god. Tror det blir den.
Fast allra helst vill jag ha en tuggummitårta!!
Den ska inte vara gjord av tuggummi eller nåt, men att man har tuggummi på, i stället för gjordgubbar eller vad det nu är man brukar ha.
Men vem vet, kanske blir en sådan också... Får se hur mamma har tänkt. Förhoppningsvis samma som mig! Haha

Jag fryser, den här tiden på året är mina händer och fötter ständigt frusna. Fast jag har dubbla strumpor på mig för tillfället, så det är helt okej på den fronten just nu. Det är värre med händerna. Får väl kanske sätta på mig en tröja eller något.

Någon som kan mycket om grönländsk mytologi? Slå mig en pling! ;P

3 kommentarer:

niffin sa...

Det finns rätt mycket att hämta här:http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology - & många bra länkar också. ;)

niffin sa...

En till! http://www.eastgreenland.com/database.asp?lang=eng&num=605

Thina sa...

Oooj!
Tack så jättemkt, ska kolla in dem under dan!!

Varför har du ett lejon som bild? Du borde ju ha en ängel!! ^_^