onsdag, februari 28, 2007

Saga

I dag på svenskan skulle vi skriva en saga. Jag började på en som blev piss, så jag började om. Den blev väl okej, men jag tänker inte använda den i alla fall.
Meningen att den ska vara klar till i morgon då vi ska läsa upp dem för klassen! :-o
Aaah, panik! Har ingen aning om vad vad jag ska skriva om! Vill ha något orginellt men samtidigt något som inte är allt för pinsamt att läsa upp...
När jag satt där i skolan kunde jag bara tänka på sådana där sagor som redan finns, hur ska jag kunna matcha mig med dem och samtidigt hitta på något eget?!
Det här med sagor fick också tankarna att gå till en viss bok som antingen vi eller mormor har. Hoppas jag.
Kungliga Sagoboken heter den, och är fylld med bra sagor. Men det är speciellt en jag tänker på... Bara det att jag inte kan komma på vad den heter, och Google var ju till stor hjälp..! Den handlar typ om en kung eller något och en fågel som har diamanter i sina stjärtfjädrar. Hur som helst är den riktigt fin, så som jag minns den. Åhh vill läsa igen! Måste kolla med mamma om hon vet ifall boken fortfarande finns kvar! Den bara måste göra det!

Har trevligt nog (sarkasm i allra högsta grad!) blivit förkyld nu med! Ett par trevliga nätter man har framför sig då... Men oj vad jag har nyst i dag! Kan inte minnas att det varit så mycket förr...!
Oh well... Tillbaka till min saga. Det här kan ta tid.........

Inga kommentarer: