onsdag, februari 21, 2007

Kall onsdag

Onsdag.
Onsdagar för med sig många blandade känslor: det är fortfarande långt till helgen, men samtidigt har halva veckan redan gått när man kommer hem från skolan. Och just det, det är en kort dag i skolan för lilla mig! Najs.
80 minuter naturkunskap är också ett hemskt faktum denna dag, mitt i skolveckan.
Onsdag innebär även O.C. - I love Cohen <3>What about Brian. Jag medger, det finns helt klar bättre program än WAB, men man tittar ändå - är ju liksom inte så att man har något bättre för sig.

Den jävla snön är tillbaka. Det snöar på för fullt, och det är helt svinkallt! Det blåser. Nej, detta är verkligen inte mitt favoritväder.
Men det är klart, snön innebär även att man kan åka snowracer! Vi har äntligen fått en ny, efter att lillebrorsan pajade den gamla för ett par år sedan. Jävla honom, förresten!
Så snowracer, det åkte jag lite nu under eftermiddan. Men mest stog jag och såg ut som en eskimå, samtidigt som jag frös arslet av mig. Mindre kul.
Men hör och häpna; det roliga slutar inte här! När jag kom hem från skolan bakade jag färdigrullade prickbollar <3
Denna benäming är ett påhitt av Bella & Theo, de där dockarna på barnprogrammen ni vet?
Det finns utöver denna, typ en miljon benämingar på fenoment som Grynet är en stark anhängare av. Men då jag vet att folk har en tendens att ta åt sig då man använder sig att det riktiga (i min bok) namnet, tänker jag inte göra det eftersom jag inte pallar bråk.
En annan av mina favoritbenämingar är "Kalla-det-vad-du-vill-boll", fast jag gillar Bella & Theos bäst, så that's the one I'll stick too.

Hade det inte varit så jävla kallt hade jag nog varit ute och byggt en snögubbe nu.

5 kommentarer:

Maria sa...

Du gjorde mig sugen på choklad..

niffin sa...

Kan bara hålla med ovanstående. ;)

Thina sa...

Haha förlåt! :P

Anonym sa...

MAJ MÄ!!!!
Och hur inkorrekt det nu kan vara, så kommer jag ändå alltid säga negerbullar :p
Säger man det på café får personen i kassan antigen ett mindre slaganfall eller så fnittrar de lite, hehe.
Dessutom så åkte tre intet ont anande italienare härifrån för ca ett å ett halvt år sen med ett nytt svenskt ord i bakfickan, nämligen - negerbulle :D

(som ett litet tillägg, jag fattar inte varför folk blir offended, jag vill med ha gooood chokladkreation uppkallad efter mig)

Thina sa...

Hahahaha jaa, jag med, det är ju coolt! :D Fast jag säger inte bulle, jag säger boll! :P

Det är dessutom nästan bevisat att vi svenskar tar mer illa upp än vad de gör! Hallå eller?!